پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

«پاسخ نگو» ترین شرکت های بیمه ای را بشناسید

در سال جاری، شش شرکت بیمه ای به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، تازه ترین اطلاعات نشان می دهد شرکت های بیمه زندگی خاورمیانه، سامان، ما، دی، سینا و البرز، امسال به عضویت در این سامانه درآمده اند.

شرکت های بیمه اتکایی ایرانیان، آسماری، توسعه، متقابل کیش، ملت و نوین همچنان عضو سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیستند.

ارزیابی های انجام شده نشان می دهد در صنعت بیمه، بیشترین تعداد سوال مطرح شده توسط کاربران این سامانه با ۱۷۵ مورد، بیشترین تعداد پاسخ ها با ۱۶۹ مورد، بیشترین شکایات با ۳۳ مورد و بیشترین تعداد پاسخ به شکایات نیز با ۲۹ مورد مربوط به نهاد ناظر صنعت بیمه بوده است.

عملکرد دو شرکت بیمه پاسارگاد و بیمه حکمت صبا در این سامانه نیز جالب توجه است. این دو شرکت در حالی که تنها دو سوال و به عبارت دیگر کمترین تعداد سوال ثبت شده (به جز شرکت هایی که هیچ سوالی از آنها مطرح نشده است) در این سامانه را به خود اختصاص داده اند، به هیچ کدام آنها پاسخ نداده و میانگین زمان پاسخگویی را به ۴۲۹ روز رسانده اند! این موضوع زمانی جالب توجه می شود که بدانیم هر دو شرکت، اوایل سال گذشته به عضویت این سامانه درآمده اند.

شرکت بیمه البرز نیز که امسال عضو سامانه شده، به هیچ کدام از ۸ سوال مطرح شده در این سامانه پاسخ نداده و میانگین زمان پاسخگویی را روی عدد ۶۶ روز ثبت کرده است. بر اساس دستورالعمل این سامانه، «مهلت پاسخگویی به هر درخواست، ۱۰ روز است و سازمان‌ها و دستگاه ها باید در مهلت مقرر قانونی پاسخ را در سامانه ارائه دهند.»

 

کد خبر: 17024

این را نیز بررسی کنید

همکاری بیمه گران با موسسات اعتبار سنجی

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان «شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *