جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بیمه آرمان به دنبال ایجاد انقلاب در صنعت بیمه با حمایت از Bimeh Tech

شرکت بیمه آرمان در اقدامی قابل توجه، اولین دوره ماراتن برنامه نویسی بیمه با عنوان بیمه تک (Bimeh tech) را حمایت کرده است. این می تواند به تغییراتی بنیادین در بازار بیمه کشور منجر شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، علیرضا بیانیان مدیرعامل شرکت بیمه آرمان در نشست خبری این رویداد تاکید کرد که این اقدام در راستای جلوگیری از مهاجرت جوانان نخبه، کارآفرینی در صنعت بیمه و پاسخ به نیازهای مشتریان انجام شده است.

او اظهار کرد: صنعت بیمه کشور ما اکنون با روش های بسیار سنتی فعالیت می کند، در حالی که بازارهای موازی با آن مانند بانک و بورس، تازه ترین روش های عرضه و خدمات را در پیش گرفته اند و توانسته اند انقلاب در عرصه خدمت رسانی ایجاد کنند.

بیانیان با تاکید بر این که استارت آپ ها می توانند به کاهش ریسک بازار بیمه و نیز بهبود روش های عرضه کمک کنند، حمایت از این ماراتن برنامه نویسی را اقدامی خواند که می تواند مقاومت ها در بازار سنتی این صنعت را بشکند.

مدیرعامل بیمه آرمان این را هم گفت که رئیس کل بیمه مرکزی، در این زمینه بسیار افکار روشنی دارد و از ایده های جدید استقبال می کند، به همین دلیل بسیار امیدوارم که از دل این رویداد، محصولاتی بیرون بیاید که با کسب مجوز بیمه مرکزی، بتواند در صنعت بیمه انقلاب ایجاد کند.

به گفته او، بازار بیمه کشور نوآوری چندانی ندارد و به عنوان مثال محصولات مرتبط با بیمه عمر بدون توجه به درامد افراد، دارایی آنها و یا نوع فعالیت آنها طراحی شده و برای همه با یک شرایط واحد ارائه می شود، در حالی که این نقص بزرگی است.

مینا صدیق نوحی، قائم مقام مدیرعامل شرکت بیمه آرمان نیز در این نشست با اشاره به این که هدف شرکت از حمایت این ماراتن برنامه نویسی، الگوبرداری از بازارهای جهانی است، گفت: نوآوری در صنعت بیمه با هدف ارائه خدمات مطلوب به مشتریان انجام می شود.

وی افزود: حق بیمه تولیدی دنیا در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۷۳۲ میلیارد دلار بوده در حالی که سهم ایران از این رقم بسیار کم بوده است، بنابریان باید با دسترسی به فناوری های نوین، این سهم را افزایش دهیم.

به گفته او، اولویت اعلام شده به شرکت کنندگان در این رویداد، تمرکز بر حوزه های صدور و خسارت است و بیمه آرمان امیدوار است بتواند با کمک این افراد، مسیری تازه برای ارائه خدمات به مشتریان در این دو بخش پیدا کند.

هادی رئیس الذاکرین، عضو هیات مدیره و معاون بازاریابی و فروش شرکت بیمه آرمان نیز در این نشست تاکید کرد که بیمه، سنتی ترین صنعت مالی کشور ماست و این وضعیت قابل ادامه دادن نیست.

وی افزود: استارت آپ ها در دنیا تحولات بزرگی ایجاد کرده اند و تنها دو هزار استارت آپ در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۱۰ هزار شغل ایجاد کرده ند، بنابراین ما نیز راهی جز ورود به این عرصه نداریم و البته کسی هم نمی تواند جلوی فعالیت آنها را بگیرد.

به گفته او، با ورود استارت آپ ها به عرصه های مالی، هزینه ایجاد شغل دست کم تا یک سوم کاهش می یابد و روش های خدمات رسانی به مشتریان نیز بهبود خواهد یافت.

وی با انتقاد از این که هم اکنون یک نرم افزار واحد، کل صنعت بیمه را در اختیار گرفته است، از ضعف آی تی در صنعت بیمه انتقاد کرد و گفت: رویکرد مسئولیت اجتماعی شرکت بیمه آرمان این بار در حوزه استارت آپ ها نمایان شده و تلاش ما، حمایت و هدایت ایده های نو در این زمینه است.

پویا کندری، مدیرعامل شتاب دهنده فارابی نیز در این نشست با اعلام این که ۴۰ تیم در این ماراتن حضور خواهند داشت، گفت: اگر این ماراتن به تولید محصول خاصی بیانجامد، مالکیت معنوی آن محصول برای تولید کننده آن خواهد بود، اما در نهایت شرکت بیمه آرمان نیز می تواند سهامدار آن باشد.

او ادامه داد: این ماراتن از ۲۶ تا ۲۸ مهر ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

در ماراتن برنامه نویسی بیمه، برای تیم های شرکت کننده چالش هایی در زمینه بیمه مطرح شده که طی سه روز، شرکت کنندگان فرصت دارند نسخه ای از راه حل‌هایی که برای این چالش ها یافته‌اند ارائه کنند. برگزار کنندگان برای ۳ تیم برتر جوایز نقدی به علاوه ی ۳ ماه استقرار رایگان در شتابدهنده ی فارابی جهت همکاری و حمایت، در نظر گرفته اند. طی این ۳ ماه شتاب دهنده کارگاه های آموزشی، فضای کاری و حمایت مالی برای تیم‌ها فراهم می کند.

کد خبر: 6948

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *