جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قصه های من و تیبام!

پایگاه خبری خرد و کلان – حمید رضا نصیری نژاد

«تیبا با بهره گیری از موتور قدرتمند ۱۵۰۰ سی سی یورو ۴ اروپا از زمان تولید جایگاه مناسبی را در بین مصرف کنندگان داخلی و صادراتی پیدا کرده است. تیبا با ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله شتاب بالا و قدرت مطلوب موتور توانسته است با وجود استانداردهای سختگیرانه اهداف صادراتی را بعنوان خودروئی مطلوب در بسیاری از بازارها و حتی اروپا محقق سازد.»

این تعریفی است که شرکت سایپا از این خودرو ارائه کرده است. بنده هم برای حمایت از تولید ملی، اواخر سال گذشته یک دستگاه خودروی تیبا خریدم و تا امروز که این خودرو ۷ هزار کیلومتر کار کرده، من ۷ بار به تعمیرگاه مراجعه کرده ام.

دفعه اول: از داخل موتور صداهای عجیبی و غریبی می آمد. با مراجعه به تعمیرگاه مجاز، چند تسمه تعویض و صدا قطع شد.

دفعه دوم: بسته شدن در صندوق عقب فقط با ضربه های محکم ممکن بود. تعمیرکار محترم در تعمیرگاه مجاز از من خواست اجازه بدهم در صندوق عقب دیگر با سوییچ باز نشود و برای این کار فقط از دستگیره زیر صندلی راننده استفاده کنم. با موافقت من، یک قطعه مربوط به قفل صندوق عقب را شکستند تا دیگر در صندوق با سوییچ باز نشود، اما در عوض از آن به بعد دیگر در صندوق عقب خیلی آرام بسته می شود!

دفعه سوم: چراغ چک خودرو در حین رانندگی روشن شد. با تعمیرگاه تماس گرفتم و اطلاع دادم. گفتند روشن شدن چراغ چک موضوع مهمی نیست! با این حال من به تعیرگاه مراجعه کردم و مشخص شد پمپ بنزین (یا قطعه ای شبیه آن) خراب است. البته قطعه در تعمیرگاه موجود نبود و قرار شد برای تعویض آن با من تماس بگیرند.

دفعه چهارم: از تعمیرگاه تماس گرفتند که برای تعویض قطعه مراجعه کنم. نوبت من که رسید، اعلام کردند اشتباه شده و قطعه هنوز نرسیده؛ بنابراین روز دیگری دوباره مراجعه کردم و مشکل حل شد.

دفعه پنجم: برای سرویس دوره ای به تعمیرگاه مجاز مراجعه کردم. اعلام کردم که خودرو در سربالایی ها به شدت کم می آورد. پاسخ شنیدم که الان زمان سرویس دوره ای است و باید برای این مشکل دفعه دیگری مراجعه کنم.

دفعه ششم: کولر خودرو از کار افتاد. به تعمیرگاهی که از طریق سایت اینترنتی سایپا یدک نوبت دهی شده بود، مراجعه کردم. به من گفته شد که در این تعمیرگاه فقط سرویس دهی دوره ای انجام می شود و تعمیر کولر امکان پذیر نیست! گفتم که در سایت چنین چیزی نوشته نشده بود. باز حرفشان را تکرار کردند، اما در نهایت تعمیرکار محترم بدون این که اجازه ورود خودرو به داخل تعمیرگاه را بدهد، کنار خیابان مشکل کولر را حل کرد.

دفعه هفتم: چراغ چک خودرو بار دیگر روشن شد. به تعمیرگاه مراجعه کردم و تشخیص دادند که سنسور میل بادامک (یا قطعه ای شبیه آن) باید تعویض شود، اما این قطعه در تعمیرگاه وجود نداشت. به من اعلام شد که هر وقت قطعه آمد، تماس خواهند گرفت. پرسیدم خراب بودن این قطعه برای خودرو مشکل تازه ای ایجاد نخواهد کرد؟ گفته شد که خیر و می توانم از آن استفاده کنم.

پس از دو هفته با تعمیرگاه تماس گرفتم و پیگیر ماجرا شدم. گفتند هنوز قطعه نیامده است. پرسیدم این خودرو که تولید داخل است، چطور ممکن است قطعات آن وجود نداشته باشد. پاسخ این بود که برخی خودروها بیش از دو ماه است که منتظر قطعه هستند.

واقعا نگرانم! می ترسم این قصه همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر: 4198

این را نیز بررسی کنید

کسری صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی، در یک سال ۲٫۳ برابر شد!

صندوق های بازنشستگی در کشور با چالش هایی مواجه شده اند، به گونه ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *