جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستاوردهای مدیریت یک ساله «دلفراز» در بیمه ملت

شرکت بیمه ملت در آستانه یک سالگی مدیریت «اسماعیل دلفراز» است، اما او در این مدت چگونه شرکت را اداره کرده و چه دستاوردهایی داشته است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، یک سال گذشته را می توان دوران ثبات، دوری از حاشیه و عملکرد قابل قبول شرکت بیمه ملت دانست. «دلفراز» در این دوره کوتاه اقدامات قابل توجهی در این شرکت پیاده سازی کرده که از جمله آنها می توان به آماده سازی مقدمات افزایش سرمایه، رشد قابل توجه پرتفو و برطرف کردن مشکل دیرینه «سند» املاک در اختیار شرکت اشاره کرد.

 افزایش سرمایه کم نظیر

شرکت بیمه ملت به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد ۱۰۴۹ درصد افزایش سرمایه دهد. این عدد در تاریخ صنعت بیمه، کم نظیر است. بر اساس گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت بیمه ملت که در کدال منتشر شده است، پیشنهاد هیات مدیره این شرکت به مجمع عمومی فوق العاده، افزایش ۲۹ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریالی سرمایه کنونی شرکت است. بیمه ملت اکنون دو هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال سرمایه دارد. با این اقدام، سرمایه جدید شرکت بیمه ملت به رقم ۳۲ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال خواهد رسید.

این مبلغ قرار است از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت بیمه ملت تامین شود. افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی و در جهت توسعه پرتفوی حق بیمه، افزایش سهم بازار و تقویت توان مالی انجام خواهد شد.

انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است. شرکت بیمه ملت از ابتدای تاسیس تا کنون پنج مرحله در سال های ۸۴، ۹۱، ۹۳، ۹۴ و ۹۵ از محل آورده نقدی و مطالبات افزایش سرمایه داده است.

حق بیمه تولیدی کم سابقه

بر اساس آماری که از عملکرد شرکت بیمه ملت منتشر شده است، این شرکت تنها در ۸ ماهه نخست امسال توانسته است یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کند. این عدد برابر با کل پرتفوی سال گذشته شرکت است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، حق بیمه تولیدی بیمه ملت به مرز دو هزار میلیارد تومان برسد.

بالاترین سطح توانگری مالی

اطلاعات منتشر شده از سوی بیمه مرکزی نشان می دهد شرکت بیمه ملت در سال ۱۳۹۹ برای نهمین سال متوالی در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفته است. این شرکت با نسبت توانگری ۲۷۹، بالاترین میزان این نسبت را در میان شرکت های بیمه جنرال کشور از آن خود کرده است.

انتصاب مدیران زن

در سالی که موضع گیری های عجیب و غریبی را در صنعت بیمه علیه انتصاب و فعالیت مدیران زن شاهد بودیم، دلفراز تعداد قابل توجهی از مدیریت های این شرکت را به زنان واگذا کرد. مدیر بیمه‌های اتکایی و امور بین الملل، مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی، مدیر روابط عمومی، مدیر مالی و مدیر بیمه‌های عمر و حوادث بیمه ملت اکنون خانم هستند.

سند دار کردن املاک

املاک بدون سند از دیرباز مشکلی بزرگ در شرکت ها محسوب می شده است. این مشکل زمانی حاد می شود که شرکت به افزایش سرمایه با استفاده از محل تجدید ارزیابی دارایی ها رو می آورد.

آن طور که گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت بیمه ملت نشان می دهد، اکنون از ۳۷ ملک در اختیار این شرکت، ۳۳ ملک دارای سند است. ارزش کارشناسی املاک سنددار متعلق به شرکت بیش از ۱۵ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال و مازاد تجدید ارزیابی آنها بیش از ۱۵ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

بیمه گزاران بزرگ

بیمه ملت طی یک سال اخیر توانسته قراردادهای بزرگی را با بیمه گزاران خود منعقد کند. این شرکت توانست پرتفوی بزرگ دو هزار میلیارد ریالی دانشگاه آزاد را از آن خود کرده و به این ترتیب ارائه خدمات به بیش از ۴۰۰ واحد تحت پوشش این دانشگاه بزرگ در سراسر کشور را آغاز کرد. تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری نیز از بیمه گزاران بزرگ بیمه ملت هستند.

ورود به حوزه هنر

شرکت بیمه ملت در یک سال گذشته سرمایه گذاری خوبی در حوزه «هنر» کرد و توانست با این روش نه تنها به توسعه فرهنگ بیمه کمک کند، بلکه نام خود را به عنوان یکی از حامیان هنر کشور ثبت کند.

«جشنواره تصویرگری بیمه ملت» به عنوان نخستین جشنواره از این جنس در صنعت بیمه توسط این شرکت پایه گذاری و با استقبال خوبی هم مواجه شد. این جشنواره به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس این شرکت و با محورهایی چون بیمه و زندگی، گذر عمر در آینه بیمه، بیمه و آسایش و بیمه و امنیت برگزار شد.

به تازگی نیز اولین دوره مسابقه ملی کاریکاتور«کارا» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حمایت شرکت بیمه ملت برگزار شد.

پیشروی «ملت تک»

«ملت تک» یک پلتفرم منحصر به فرد است و نمونه مشابه آن در صنعت بیمه وجود ندارد. در واقع بیمه ملت با عرضه وب‌سرویس‌های بیمه‌ای خود در سایر پلتفرم ها و بسترهای دیجیتال باعث توسعه کانال‌های توزیع خود شده و این امکان را فراهم کرده که مشتریان در به صورت ۲۴ ساعته بتوانند سرویس های بیمه ای خود را خریداری کنند. اکنون سرویس های آنلاین بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه حوادث و بیمه مسافرتی روی این پلتفرم ارائه می شود، اما برنامه توسعه آن نیز فراهم شده است.

محصولات جدید

مدیرعامل بیمه ملت از ورود این شرکت به حوزه پوشش ریسک های سایبری با ارائه محصول «بیمه سایبری» به بیمه مرکزی برای بررسی و تایید خبر داده است.  پوشش های بیمه ای این محصول، گسترده است و می تواند تا حد قابل توجهی ریسک های این حوزه را پوشش دهد.

با این حال آن طور که از اخبار منتشر شده توسط این شرکت بر می آید، با شناسایی وضعیت موجود و بررسی شرایط بازار، محصولات دیگری نیز توسط این شرکت در حال طراحی است.

دلفراز

کد خبر: 14167

این را نیز بررسی کنید

همکاری بیمه گران با موسسات اعتبار سنجی

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان «شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *