جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ شکنی بی سابقه موسسه اعتباری آرمان

موسسه اعتباری آرمان که تلفیقی از چند موسسه دیگر بوده و به تازگی نام آن به «کاسپین» تغییر کرده است، با تبلیغاتی گسترده در فضای مجازی، تسهیلاتی بی سابقه را برای مشتریان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، مدتی است که تبلیغات زیر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است:

به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران، موسـسه اعتباری آرمان طرح تسهیلاتی فجر را تقدیم مشتریان گرامی می نماید.
نرخ تسهیلات : ۱۳ درصد
حداکثر مدت بازپرداخت : ۱۲۰ ماه
مهلت افتتاح حساب تنها تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۴

خبرنگار ما برای اطلاع از جزییات این طرح با شعبه ستارخان موسسه آرمان تماس گرفت. به گفته یکی از متصدیان این شعبه، مشتری باید مبلغی را برای مدت ۷۵ روز در شعبه سپرده گذاری کند و پس از این مدت می تواند ۹۰ درصد رقم سپرده را وام دریافت کند.

به گفته او دوره بازپرداخت این تسهیلات حداقل ۲۰ ماه است، اما به ازای هر یک ماه سپرده گذاری بیشتر، ۸ ماه به دوره بازپرداخت افزوده می شود و این روند تا ۱۲۰ ماه قابل افزایش است. تنها ضامن مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات هم یک گواهی کسر از حقوق است!

وی همچنین تاکید کرد که نرخ سود سپرده گذاری یک ساله در این موسسه ۲۷ درصد است!

در شرایطی که حداکثر سود در نظام بانکی برای سپرده ۲۰ درصد و حداقل سود در عقود مشارکتی ۲۴ درصد است، این اقدام یک موسسه اعتباری بدون مجوز بسیار محل سوال است.

این اقدام موسسه اعتباری آرمان در حالی است که این موسسه ظاهرا در حال طی کردن مراحل تایید در بانک مرکزی است. پیش از این حمید تهرانفر، معاون نظارتی وقت بانک مرکزی تاکید کرده بود که موسسات بدون مجوز تا زمان تایید شرایطشان حق سپرده گیری جدید ندارند.

کد خبر: 2279

این را نیز بررسی کنید

همکاری بیمه گران با موسسات اعتبار سنجی

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان «شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری …

یک دیدگاه

  1. این که نوشتین جای سواله یعنی چی ؟؟ یعنی چرا قوانین رو دور میزنن یا اینکه ممکنه کلاه برداری باشه؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *