سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ایجاد ۱۱ هزار شغل با تامین مالی بانک صنعت و معدن

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از ایجاد بیش از ۱۱ هزار شغل در طرح هایی خبر داد که طی سال گذشته توسط این بانک تامین مالی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، علی اشرف افخمی با بیان این که در سال گذشته بانک صنعت و معدن ۲۶۹ طرح صنعتی و معدنی در بخش‌های مختلف از جمله پتروشیمی، نیروگاه، صنایع فولاد و صنایع پایین دستی پتروشیمی را تامین مالی کرده است، افزود: حجم ریالی پروژه‌های تامین مالی شده از سوی این بانک در سال گذشته بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

او ادامه داد: در سال جاری نیز طرح‌های قابل توجهی توسط بانک صنعت و معدن و با کمک منابع مالی و اعتباری این بانک تامین مالی شده است و در هفته دولت ۳۷ طرح جدید را افتتاح می‌کنیم.

افخمی ابراز امیدواری کرد تعداد طرح‌های جدیدی که با استفاده از منابع بانک صنعت و معدن وارد چرخه تولید و صنعت کشور می‌شود تا پایان شهریور ماه به ۵۲ واحد برسد.

وی با اشاره به اولویت طرح‌های کوچک و متوسط در تامین اعتبار توسط این بانک، گفت: این طرح‌ها منجر به اشتغال ۴۶۰۰ نفر خواهد شد که با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریالی از محل منابع این بانک ایجاد شده است.

وی همچنین از گشایش اعتباری معادل ۴٫۹ میلیارد دلاری از سوی این بانک طی سال مالی گذشته خبر داد.

افخمی ادامه داد: در حالی که سهم بانک صنعت و معدن از کل سپرده‌های مجموع ۱۲ بانک بزرگ کشور تنها ۱٫۱ درصد است، ولی سهم تسهیلات اعطایی آن در سال گذشته معادل ۴٫۳ درصد مجموع این ۱۲ بانک بوده است.

وی گفت: سهم تسهیلات پرداختی این بانک به بخش صنعت و معدن در سال مالی گذشته معادل ۱۵٫۲ درصد بوده که رقمی بسیار چشمگیر است.

افخمی در ادامه با بیان اینکه ۱۶ درصد سهم سپرده‌های ۱۲ بانک بزرگ کشور متعلق به بانک های توسعه‌ای کشور شامل بانک کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، توسعه صادرات و بانک صنعت و معدن است، سهم میزان تسهیلات اعطایی این پنج بانک از مجموعه تسهیلات پرداختی را معادل ۳۴ درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که تنها ۱۶ درصد جذب سپرده های ۱۲ بانک بزرگ کشور در بانک های توسعه‌ای انجام شده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اشاره به جایگاه بانک‌های توسعه ای در دنیا، کفایت سرمایه این گونه بانک‌ها را بالاتر از ۱۴ درصد عنوان کرد، در حالی که در ایران این رقم حداکثر بین ۸ تا ۱۰ درصد است.

وی همچنین با بیان اینکه میزان سرمایه بانک‌های توسعه‌ای خارجی بین ۵ تا ۱۸ میلیارد دلار است، این رقم را در ایران کمتر از یک میلیارد دلار عنوان و ابراز امیدواری کرد با گشایش‌های ایجاد شده بعد از توافق هسته‌ای این رقم برای بانک های داخلی دست کم تا پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

کد خبر: 939

این را نیز بررسی کنید

تامین مالی زنجیره‌ای ۷۰ درصد منابع تخصیصی به سرمایه درگردش را آزاد می‌کند

امیرحسین مزینی، معاون پژوهشی پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: بانک مرکزی در قالب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *