جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در سندیکای بیمه گران اعلام شد: پرداخت کامل خسارت سانچی/ مقابله با نرخ شکنی بیمه های درمان

دبیران کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران امروز در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، بهروز میرزایی دبیر کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران در ابتدای این نشست با بیان این که کارگروه های سندیکا به طور مرتب نشست های تخصصی خود را برگزار می کنند، گفت: با ابتکار دبیرکل سندیکا، قرار شد این نشست به منظور آشنایی اهالی رسانه با اقدامات کارگروه ها برگزار شود.

 

خسارت های پرداختی در کرمانشاه بیشتر می شود

دبیر کارگروه بیمه های آتش سوزی سندیکای بیمه گران در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بیمه گران در جریان زلزله کرمانشاه، گفت: تا کنون ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت از سوی بیمه گران بابت این حادثه پرداخت شده است.

وی افزود: بیمه گران حداکثر سرعت را در پرداخت خسارت به حادثه دیدگان کرمانشاه داشتند، به طوری که پس از وقوع حادثه و در حالی که هنوز کانکس میان مردم توزیع نشده بود، خسارت آنها در حال پرداخت بود.

علیرضا مقرب همچنین پیش بینی کرد که هنوز خسارت های پرداخت نشده به دلیل وقوع حوادث بعدی وجود داشته باشد، به طوری که می توان گفت خسارات پرداختی در زلزله کرمانشاه و مناطق اطراف آن تا ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برسد.

 

فروش بیمه نامه متاثر از فضای اقتصادی است

دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه گران ایران نیز با تاکید بر این که شبکه فروش صنعت بیمه دچار ضعف هایی است، گفت: البته نمی توان همه مسائل فروش را به گردن شبکه فروش انداخت، بلکه عوامل متعددی در این موضوع دخیل اند.

بهمن سوری با بیان این که تبلیغات در توسعه فرهنگ بیمه نقش مهمی دارد، افزود: با این حال، مهمترین عامل تحریک کننده مردم به خرید بیمه نامه، فاکتورهای اقتصادی است، پس تا زمانی که مردم توانایی مالی کافی پیدا نکنند، به خرید بیمه نامه رو نخواهند آورد.

به گفته وی، تنها ۱۰ درصد مردم بیمه نامه آتش سوزی دارند، این در حالی است که شرکت ها برای تشویق مردم انواع طرح ها و تخفیف های جذاب را ارائه می کنند.

 

خسارت سانچی کامل پرداخت می شود

دبیر کارگروه بیمه های اتکایی سندیکا نیز در این نشست خبری تاکید کرد که مشکلی در پرداخت خسارت نفتکش سانچی وجود ندارد.

محسن قره خانی با بیان این که می توان خسارت حادثه سانچی را به سه بخش خسارت وارده به کشتی، خسارت وارده به کارکنان و خسارات جانبی مانند خسارت های وارده به محیط زیست و یا هزینه های خاموش کردن آتش تقسیم بندی کرد، گفت: بدنه کشتی که در داخل و توسط بیمه گران ایرانی بیمه شده بود، بنابراین خسارت آن پرداخت شد. خسارت کارکنان حادثه دیده نیز از محل بیمه مسئولیت پرداخت شد و بخش سوم خسارت که مربوط به محیط زیست و هزینه های خاموش کردن آتش است، بر عهده شرکت بیمه گر اروپایی است.

وی همچنین با اشاره به این که تحریم ها، بیمه های اتکایی را در داخل کشور نگه خواهد داشت، اظهار کرد: این گرچه مطلوب نیست، اما به هر حال شرایط پیش آمده باعث شده ظرفیت خالی شرکت های بیمه داخلی در حوزه اتکایی فعال شود.

به گفته او، در حوزه ریسک های انرژی، هواپیما و کشتی قرار است همه بیمه گران داخلی ظرفیت خود را برای پوشش های اتکایی به کار بگیرند.

قره خانی همچنین اعلام کرد که بیمه گران قصد دارند ریسک های خود را با تبدیل کردن به اوراق بهادار در بازار سرمایه به فروش برسانند تا از این طریق فشار بر بیمه گران کاهش یابد.

 

جانتان را به اندازه مالتان دوست داشته باشید

دبیر کارگروه توسعه بیمه های زندگی سندیکای بیمه گران نیز در این نشست با انتقاد از این که در بیمه های عمر و سرمایه گذاری، وجه سرمایه گذاری بسیار پررنگ شده است، گفت: خرید بیمه عمر، مشابه خرید بیمه نامه برای خانه، ماشین و سایر اموال است، پس همان طور که برای اموالتان بیمه نامه می خرید، جانتان را هم بیمه کنید.

احمد سربخشیان با بیان این که وجه سرمایه گذاری بیمه نامه های عمر هم قابل قبول است، گفت: نه در بانک و نه در بازار سرمایه نمی توان با مبالغ کم، سرمایه گذاری و از محل آن سودی قابل توجه برداشت کرد.

وی همچنین با اعلام این که شرکت های بیمه به سمت تفکیک حساب های بیمه های زندگی و غیر زندگی حرکت کرده اند، تشکیل اداره کل بیمه های زندگی در بیمه مرکزی را گام موثر در این زمینه خواند و افزود: بیمه گزاران عمر نباید نگرانی خاصی نسبت به سرمایه هایشان داشته باشند.

 

ارائه پیشنهادهایی برای مقابله با نرخ شکنی بیمه های درمان

دبیر کارگروه بیمه های درمان سندیکا هم در این نشست با بیان این که آتیه سازان حافظ، یک شرکت بیمه بازرگانی نیست و سندیکا نمی تواند درباره فعالیت های آن اظهار نظر کند، گفت: به منظور مقابله با نرخ شکنی ها در رشته درمان، پیشنهادهایی از طرف سندیکا به بیمه مرکزی داده شده که در حال بررسی است.

مجتبی عطری با اشاره به این که شرکت های بیمه در سال گذشته حدود ۷۸۰۰ میلیارد تومان حق بیمه درمان تولید و معادل همین رقم را خسارت داده اند، افزود: اگر هزینه های اداری این رشته را نیز اضافه کنیم، می توان گفت رشته درمان زیان ده است.

وی درباره این که چرا برخی شرکت ها، ریسک های پیشنهادی در حوزه درمان را نمی پذیرند نیز گفت: شرکت ها موظف اند ریسک هایی که در آیین نامه نوشته شده را بپذیرند و خارج از آن نمی توانند عمل کنند.

 

 

کد خبر: 9217

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *