پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید دبیرکل سندیکای بیمه گران بر نقش رسانه ها در بهبود فرهنگ رانندگی

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه ای، تاکید کرد که در این جشنواره باید از کلی گویی ها پرهیز و به دنبال راهکارهایی برای فرهنگ سازی واقعی در جهت ترویج رانندگی صحیح بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، علی اکبر اولیا با بیان این که بهبود وضعیت رانندگی یک کار فرهنگی میان مدت می طلبد، گفت: من تاکید دارم که همه کارها را نباید به روز همایش موکول کرد، بلکه این روند باید از همین حالا شروع شود.

او با اشاره به این که از هم اکنون باید رسانه ها را در راستای ترویج اهداف همایش به کار گرفت، اظهار کرد: به نظر من ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در این بخش مغفول مانده، در حالی که اثرگذاری آنها و به ویژه رسانه های عمومی بسیار مهم است.

اولیا تاکید کرد: خروجی این جشنواره باید دستیابی به راهکارهایی عملی برای کاهش تصادفات و بهبود فرهنگ رانندگی باشد، بنابراین باید در آن از کلی گویی و تکرار مکررات پرهیز شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به این که می توان گزارش های تصویری زیادی در این ارتباط تهیه و در روز همایش منتشر کرد، ادامه داد: من معقدم این جشنواره باید از هم اکنون پوشش رسانه ای داشته باشد و تاکید می کنم که همه چیز نباید به روز همایش منتهی شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد در یک اقدام پژوهشی که می تواند توسط دست اندرکاران حوزه حل و نقل انجام شود، مشکلات رانندگان دسته بندی شده و حتی نمایندگان آنها در جشنواره سخنرانی کنند.

محمد بخارایی، رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره نیز در این نشست با بیان این که تشکیل باشگاه رانندگان می تواند یکی از دستاوردهای این جشنواره باشد، گفت: می توانیم در این جمع به مشکلات رانندگان بپردازیم.

وی با اشاره به این که می توان به عنوان یک خروجی مهم، ساخت هتل در کنار پایانه های مسافری را پیگیری کرد، ادامه داد: نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ رانندگی صحیح و نیز توجه دادن به حقوق رانندگان، بسیار مهم است.

بخارایی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که برگزاری این جشنواره چه اثری می تواند در بهبود فرهنگ ترافیکی مردم داشته باشد، گفت: به هر حال فرهنگ سازی یک اقدام تدریجی است و نمی توان توقع داشت در یک مقطع زمانی کوتاه همه امور مرتبط با آن درست شود، اما با تشویق رانندگانی که کارشان را درست انجام می دهند، می توان این توقع را داشت که سایر رانندگان نیز از آنها تبعیت کنند.

دکتر علیرضا اسماعیلی، عضو هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها نیز به خبرنگار ما گفت: رانندگان جاده ای، الگوی سایر رانندگان هستند و طبیعی است که اصلاح رفتار آنها، به سایر رانندگان نیز سرایت خواهد کرد.

وی با بیان این که هدف از برگزاری این جشنواره ها، معرفی الگوهای برتر در این زمینه است، افزود: گرچه تعداد رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی به نسبت وسایل شخصی کمتر است، اما رفتار آنها بیشتر برای مردم نمایان است. به عنوان مثال یک تاکسی در میان انبوهی از وسایل نقلیه شخصی به راحتی به چشم می آید و کوجکترین عمل صحیح یا ناصیحی راننده آن می تواند انگشت نما شود.

کد خبر: 4290

این را نیز بررسی کنید

هشدار بیمه مرکزی درباره تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت‌های بیمه

فرایند احراز صلاحیت حرفه‌ای افراد پیشنهادشده به منظور تصدی پست مدیر عاملی برای شرکتهای بیمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *