پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

«تجارت نو» با ایده های نو آمد

ارائه پوشش‌های جدید برای ریسک‌های بخش انرژی علی الخصوص در مواردی که پوشش بیمه ای ندارند از بزرگترین اهداف شرکت بیمه تجارت است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کان، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت در نخستین نشست خبری این شرکت اظهار داشت: سهامداران اصلی شرکت بیمه تجارت نو را بانک تجارت، پست بانک، شرکت‌های سرمایه گذاری آستان قدس رضوی، سرمایه گذاری غدیر، که سازمان های پولی و مالی محسوب می شوند تشکیل داده اند.
دکتر محمد عباس زادگان افزود: چندان در صدد این نیستیم که پوشش های مرسوم شرکت‌های بیمه را ارائه کنیم. ارائه پوشش‌های جدید برای ریسک‌های بخش انرژی علی الخصوص در مواردی که پوشش بیمه ای ندارند از بزرگترین اهداف شرکت بیمه تجارت است.
دکتر عباس زادگان با بیان آنکه در حال حاضر در ایران به نسبت کشورهای دیگر در بخش بیمه های عمر وزندگی موفقیت چندانی نداشته ایم گفت: با توجه به تجارب قبلی، طراحی بیمه نامه های جدید و متمایز را در دستور کار خود قرارداده ایم.
این مدیر عامل اظهار داشت: فرآیند صدور بیمه نامه را باید از پیچیدگی درآورد و از سوی دیگر دسترسی مردم برای استفاده از امکانات بیمه ای را آسان کنیم و کار به گونه ای پیش برود که تمامی شعبات بانک تجارت و پست بانک میزی با عنوان میز خدمات بیمه ای داشته باشند که ابتدا امیدواریم کار به تدریج پیش برود و توسعه پیدا کند.
وی در ادامه گفت: عدم دسترسی و محدودیت مالی روستاییان سبب شده که پوشش‌های مورد نیاز آنان که اعم از بازنشستگی روستاییان و پوشش درمان تکمیلی است با مشکل مواجه شود و ما امیدواریم که بتوانیم به نیاز آنان پاسخ بدهیم.پیش از تحریم ها وضعیت خوبی به لحاظ همکاری‌های برون مرزی در حوزه صنعت بیمه نداشتیم و معمولاً منابع از کشور خارج می شد و ما تلاش میکنیم که همکاری دو سویه و جذب سرمایه و تبادل تجربیات را با کشورهای دیگر جهان ادامه دهیم.
دکتر عباس زادگان بیان کرد: سرمایه اولیه این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومان است و امیدواریم این رقم در آینده نزدیک به چهارهزار میلیارد تومان برسد.
وی بابیان آنکه مردم چندان از روند پرداخت خسارات، رضایت ندارندگفت: ما به این سمت خواهیم رفت که بلافاصله پس از وقوع خسارت در محل حاضر شویم و به صورت دیجیتال عملیات پرداخت را انجام دهیم. بیمه گذار در چنین شرایطی می تواند ضمن دریافت سریع خسارت خود نسبت به مبلغ دریافتی نیز اعلام نظر کند تا مجدداً پیگیری شود که این امر رضایت آنان را به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل بیمه تجارت نو بیان کرد: سرفصلی به نام « بانک-بیمه » بازکرده ایم و در آینده موضوع پوشش‌های بیمه‌ای سپرده‌ها و وثیقه‌های بانکی مورد نظر است که البته هنوز این رشته های بیمه ای در ایران ارائه نمی شود و کارهای پژوهشی آن در حال پیگیری و انجام است.از مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی و فعالان حوزه رسانه درخواست می کنیم که ایده‌های جدید خود را به ما عرضه کنند تا به گونه‌ای در سود ناشی از آن سهیم شوند.
وی در خصوص رشته های بیمه ای نیز گفت: مصوبه رشته بیمه‌ای « مهربان زندگی » و « مهریار زندگی » را در حوزه بیمه‌های عمر از بیمه مرکزی دریافت کردیم که انشاالله تا خرداد ماه ارائه خواهد شد. ویژگی این بیمه نامه سادگی و به دور از پیچیدگی آن و همچنین اقساط ساده و انعطاف پذیر است و از سوی دیگر قابلیت فروش در شبکه‌های بانکی را نیز دارد. بازنشستگان هم می توانند با خرید این برنامه، دریافتی‌های خود را به شکل چشمگیری افزایش دهند.

در سال جاری بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی پرتفوی کرده ایم

عباس زادگان گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبری نظیر پلی تکنیک را که در حوزه انرژی فعالیت دارند، جذب می کنیم و با آموزش‌های بیمه ای، پروژه شناسایی ریسک‌ها و نحوه پوشش آن را دنبال کنیم. البته گزارش‌های تحقیقی و تحلیلی نیز در این حوزه بسیار اندک است که باید در این خصوص نیز کار کنیم.

وی عنوان کرد: جذب سرمایه‌های خرد روستاییان از راه‌های دیگر جذب پرتفو است و با توجه به همکاری دو بانک معتبر امیدواریم که این روند با شتاب بیشتری دنبال شود.در فعالیت اقتصادی و به خصوص بیمه‌ای احتمال هر ریسکی وجود دارد اما ما بر این باوریم که با اتخاذ تمهیداتی می توان میزان این ریسک پذیری را کاهش داد. مثلاً رابطه ما با بانک یک ارتباط دو سویه و حرفه ای است و باید به درک متقابلی از هم برسند تا مشکلات احتمالی به حداقل برسد.
دکتر عباس زادگان عنوان کرد: مشتری بانک باید این امکان را داشته باشد که خدمات بیمه ای ساده نظیر لیزینگ را به صورت مستقیم از دفاتر خدمات بیمه‌ای مستقر در بانک دریافت کنند که ساز و کار آن به زودی مشخص خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت در ادامه گفت: تاکنون برای ده شعبه در استان‌های فارس، همدان، شیراز، ساری، اصفهان و … طبیعتاً هزینه‌هایی برای تجهیز و کادر نیروی انسانی صورت گرفته که قطعاً با جذب پرتفوی مناسب جبران خواهد شد. قبول داریم که هزینه‌های بالاسری در سال نخست بالاست ولی ما اعتقاد داریم که یک تیم حرفه‌ای با امکانات مناسب می تواند پرتفوی بیشتری را در صنعت بیمه به خود اختصاص بدهیم.
وی افزود: برای پذیرش نمایندگی در حال حاضر محدودیتی نداریم و کسانی که درخواست نمایندگی دارند می توانند پس از احراز شرایط کافی و پذیرفته شدن در آزمون بیمه مرکزی جذب این شرکت شوند.

کد خبر: 3297

این را نیز بررسی کنید

درخشش نام البرز در دایره طلایی

چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی که با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *