جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حمایت بانک شهر از پروژه‌های حمل و نقل شهری

مدیرعامل بانک شهر آلودگی هوا را از معضلات اساسی کلانشهرها دانست و از حمایت این بانک در پروژه‌های حمل و نقل شهری به منظور رفع این معضل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، دکتر حسین محمدپورزرندی با بیان این ‌که امروز آلودگی هوا، نه تنها به یکی از چالش‌های اصلی مدیریت شهری بلکه به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مدیریتی دولت‌ها تبدیل شده است، گفت: آلودگی هوا به جزیی جدایی‌ناپذیر از زیست شهری در تهران و کلانشهرها تبدیل شده و نه تنها تهران که سایر شهرها و کلانشهرهای کشور را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل بانک شهر در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل شهری و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: در این خصوص بانک شهر از پروژه‌های عمرانی و به ویژه‌های پروژه‌های حوزه توسعه حمل و نقل عمومی مانند مترو در کلا‌نشهرها حمایت کرده است.

وی با بیان این ‌که این بانک با حمایت از پروژه‌های عمرانی کلانشهرها، نقش مهمی نیز در تامین درآمدها و توسعه پایدار شهرداری‌ها دارد، افزود: بانک شهر به عنوان سازمانی مالی که دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی داشته و خود را متعهد به محیط‌زیست می‌داند، با اقداماتی از جمله توسعه بانکداری الکترونیک، راه‌اندازی پیشخوان‌های شهرنت، توسعه خدمات کارت‌های شهروندی و تسهیل در ارائه پرداخت شهروندان، علاوه بر جلب رضایتمندی شهروندان، با صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنان، با کاهش ترددهای شهری، سعی داشته تا در کاهش معضل آلودگی هوا نقش داشته باشد.

پورزرندی با بیان این‌ که بیش از منابع ثابت آلودگی هوا، منابع متحرک یعنی وسایل نقلیه، سهم بالاتر و بیشتری در آلودگی هوا دارند، خاطرنشان کرد: همچنین بانک شهر با توسعه کارت‌های شهروندی در آینده نزدیک در تمامی حوزه‌های حمل و نقل شهری مانند مترو، اتوبوس، اتوبوس‌های تندرو(BRT)، پارکومترها، پارکینگ‌های طبقاتی و… در تمامی کلانشهرهای کشور، با محور مسئولیت اجتماعی هرچه بیشتر در این زمینه گام بر‌ می‌دارد.

به گفته وی نمی‌توان صبر کرد تا قطار در حال حرکت اقتصاد به حالت عادی باز گردد تا سپس به مشکل آلودگی هوا پرداخت بلکه در شرایط موجود باید برای محیط زیست برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی کنیم و بدون تردید، آثار و پیامدهای این چاره‌جویی بر ارتقاء اقتصاد ملی و بهبود شاخص‌های اقتصادی نیز مؤثر خواهد بود.

کد خبر: 2038

این را نیز بررسی کنید

 دستورالعمل نحوه واگذاری سرمایه گذاری غیربانکی موسسات اعتباری

بانک مرکزی دستورالعمل «نحوه واگذاری سرمایه گذاری غیربانکی موسسات اعتباری» را به شبکه بانکی ابلاغ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *