پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

«جباری» فرایند «تحول» بیمه رازی را تشریح کرد

مدیرعامل شرکت بیمه رازی تاکید کرد که این شرکت اکنون در یکی از بهترین شرایط ممکن طی همه سال های پس از تاسیس قرار گرفته است.

دکتر علی جباری در حاشیه افتتاح شعبه کرج بیمه رازی گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان ضمن تشریح اقدامات این شرکت طی سال گذشته، گفت که با همکاری همه دست اندرکاران، بیمه رازی اکنون آماده جهش های بلند است.

متن کامل این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

 

مهمترین دستاور شما با گذشت حدود ۱۵ ماه از حضور در شرکت بیمه رازی چه بوده است؟

دستاوردهای شرکت بیمه رازی حاصل تلاش من نیست، بلکه نتیجه همکاری همه دست اندرکاران شرکت از نیروهای ستادی و مدیران تا شبکه فروش و کارگزاران است.

با این حال، یکی از مهمترین دستاوردهای این دوره، پرداخت همه خسارت های معوق است. خسارت های معوق، می تواند هر شرکتی را با چالش جدی مواجه کند.

شرکت بیمه رازی در سال گذشته با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال خسارت معوق و سنواتی، توانست از یک مرحله سخت و بسیار دشوار عبور کند. اکنون دیگر هیچ خسارت معوقی در بیمه رازی وجود ندارد و همه خسارت ها در زمان قانونی خود پرداخت می شود.

طبیعی است که معوق شدن خسارت ها به ویژه خسارت های مربوط به دیه، با گذشت زمان می تواند هزینه های مادی و معنوی زیادی را به شرکت تحمیل کند، اما اکنون این مشکل به طور کامل برطرف شده است.

من معتقدم بهترین تبلیغ برای یک شرکت، پرداخت درست و به موقع خسارت است و در حال حاضر همین ایده را در بیمه رازی جاری کرده ایم.

 

شرایط تولید حق بیمه در شرکت چطور است؟

بیمه رازی موفق شد با ارائه چند طرح جذاب و تقویت و ایجاد انگیزه در شبکه فروش، تولید حق بیمه را به میزان چشمگیری افزایش دهد. ارزیابی ها نشان می دهد بیمه رازی در سال گذشته بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده است که بسیار قابل توجه است.

 

کیفیت پرتفوی جذب شده چگونه است؟

یکی از مهمترین اقدامات ما در بیمه رازی، حذف پرتفوی بی کیفیت و با خسارت بالا بود. تلاش ما، اصلاح پرتفوی و جذب ریسک مناسب برای شرکت بود و اکنون ارزیابی ها نشان می دهد که در این زمینه موفقیت زیادی حاصل شده است.

پایین بودن نسبت خسارت بیمه رازی در مقایسه با متوسط صنعت بیمه این موضوع را تایید می کند. از سوی دیگر رشد ۶۰ درصدی درآمد شرکت و کسب بالاترین رشد درآمد در کل صنعت، نشان می دهد که سیاست در پیش گرفته شده، بسیار موثر و مطلوب بوده است.

 

چگونه بیمه رازی توانست در این مدت کوتاه، روند فعالیت خود را تا این حد اصلاح کند؟

یکی از اولین اقدامات ما در دوره جدید، اصلاح ساختار مالی و سازمانی بیمه رازی بود. همچنین توسعه کمی و کیفی شبکه نمایندگان فروش شرکت عملیاتی و شعب جدیدی نیز تاسیس شد. این فرایند، شدت و کیفیت فعالیت شرکت را افزایش داد و در نتیجه عملکردها با سرعت بهبود یافت.

حمایت از شعب و نمایندگان بیمه رازی در ضمن بازنگری ساختار سازمانی شرکت در سطح شعب و ستاد بود، به گونه ای که هویت بخشی و تقویت شعب از لحاظ سازمانی و زیربنایی در همه بخش های شرکت جریان پیدا کرد.

سطح اختیارات مدیران شعب به « نمایندگان مدیرعامل در استان ها» ارتقا یافت و این روند، دامنه فعالیت آنها را گسترده کرد، به طوری که اکنون مدیران شعب می توانند در بسیاری از موارد، به صورت مستقل تصمیم گیری کرده و عمل کنند.

ما برای نخستین بار با پرداخت سود مشارکت و وام خرید دفتر به نمایندگان، انگیزه فعالیت در آنها را افزایش دادیم و در نتیجه، تحولات جدی در حوزه فروش را شاهد بودیم.

البته ستاد هم در این حوزه فعالانه عمل کرد که ارائه خدمات بیمه ای حداقل به شش وزارتخانه و سازمان بزرگ دولتی را می توان جزو دستاوردهای این بخش به حساب آورد.

 

به منظور افزایش رضایت بیمه گزاران چه تحولاتی در شرکت رخ داده است؟

اکنون فرایند پاسخگویی به مشتریان، به موقع و ۲۴ ساعته است. صدور معرفینامه درمانی در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت آنلاین انجام می شود و تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد تا حد امکان افزایش یافته است.

زمان رسیدگی به پرونده ها و ارزیابی خسارت بیمه گزاران و بیمه شدگان در سراسر کشور به حداقل ممکن رسیده و این روند تا رسیدن به نقطه مطلوب صددرصدی ادامه خواهد داشت.

ارزیابی های مرکز تماس ما نشان می دهد مشتریان از خدمات شرکت بیمه رازی رضایت کامل دارند.

 

در حال حاضر بیمه رازی از نظر مالی چه وضعیتی را تجربه می کند؟

شرکت موفق شده است به رتبه یک توانگری مالی دست پیدا کند. این شرایط، مدیون تلاش های گسترده همکاران من برای بهبود وضعیت مالی شرکت است. سرمایه ثبتی بیمه رازی به عدد ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده که بسیار قابل توجه است. افزایش ۷۰۰ درصدی سرمایه ثبتی و قرارگرفتن جزو ۵ شرکت اول صنعت بیمه از منظر این شاخص، امروز بیمه رازی را در نقطه اوج خود قرار داده است.

بیمه رازی در سال گذشته و پس از ۱۸ سال از زمان تاسیس، موفق شد مجوز اخذ قبولی اتکایی را دریافت کند. افزایش ۴ برابری ظرفیت نگهداری بیمه رازی هم یک موفقیت چشمگیر بود که همه این ها در سایه اصلاحات ساختاری و مالی در شرکت به دست آمد.

 

در ادامه چه خواهید کرد؟

بیمه رازی اقدامات گسترده ای را در حوزه مسئولیت اجتماعی عملیاتی کرده و ادامه خواهد داد. همچنین توسعه زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات شرکت با قدرت و سرعت پیش خواهد رفت، چرا که توسعه این بخش، سرعت حرکت شرکت را افزایش می دهد.

پوشش های بیمه ای تازه ای برای پروژه های بزرگ صنعتی و عمرانی و تولیدی کشور دیده شده که عملیاتی خواهد شد. به طور کلی می توان گفت که نقشه راه ترسیم شده برای شرکت، بیش از ۹۰ درصد محقق شده و این روند با شتاب بیشتر ادامه خواهد یافت.

 

کد خبر: 16422

این را نیز بررسی کنید

کسری صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی، در یک سال ۲٫۳ برابر شد!

صندوق های بازنشستگی در کشور با چالش هایی مواجه شده اند، به گونه ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *