پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

تعیین تکلیف ۹ هزار میلیارد ریال از دارایی های بیمه ملت در سال گذشته

شرکت بیمه ملت در یک سال نخست دوره مدیریت اسماعیل دلفراز توانست با تدوین و پیاده سازی «برنامه جامع وصول مطالبات»، بیش از چهار هزار میلیارد ریال از حقوق معوقه خود را وصول کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، در حالی که مطالبات معوق در صنعت بیمه نیز به موازات نظام بانکی در حال تبدیل شدن به یک چالش است، شرکت بیمه ملت توانسته است با فعالیت روشمند، این مطالبات را به حداقل برساند.

پیگیری و وصول مطالبات مشکوک الوصول سال های گذشته طی دوره اخیر به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها در شرکت بیمه ملت مورد توجه بوده است.

همچنین با پیگیری های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات املاک شرکت از قبیل ملک هلیجرد، شهید رجایی، ونک و کوهک، مجموعآ بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال ارزش افزوده برای شرکت ایجاد شده است.

گزارش های موجود نشان می دهد تولید حق بیمه این شرکت در سال ۱۳۹۹، بیشترین میزان حق بیمه تولیدی از ابتدای تأسیس بوده است. همچنین کسب عنوان توانگرترین شرکت بیمه در سرزمین اصلی با نسبت توانگری مالی ۲۷۹ از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال گذشته است.

«اوراق اتکایی» ابتکاری شرکت بیمه ملت به عنوان ابزاری برای انتقال ریسک به بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق بهادار نیزدر سازمان بورس مطرح شده و در حال طی مراحل قانونی جهت دریافت مجوز است.

تجمیع ساختمان های بیمه ملت را نیز می توان یکی از مهمترین دستاوردهای این دوره مدیریتی خواند. با توجه به پراکندگی ساختمان های شرکت، عملیات تجمیع به منظور کاهش هزینه ها و بهبود روند عملیاتی انجام شده است.

کد خبر: 14746

این را نیز بررسی کنید

 بیمه ملت، رو به سوی آینده‌ای روشن در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بیمه ملت، در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و عید نوروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *