پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

سطح توانگری مالی بیمه ملت حفظ شد

شرکت بیمه «ملت» برای سومین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی با نسبت بیش از ۲۰۰ درصد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه،‌ بر اساس ارزیابی صورت های مالی مصوب سال۹۳ شرکت بیمه «ملت» توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت موفق به کسب سطح ۱ توانگری موسسات مالی بیمه با نسبت توانگری ۲۱۷ درصد گردیده است.

بیمه «ملت» از ابتدای اجرائی شدن آئین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه تا کنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه شده است. این درحالی است که ریسک شرکت بیمه “ملت” همواره با رشد حق بیمه صادره افزایش یافته است اما بیمه “ملت” توانسته است با مدیریت صحیح منابع و برنامه¬های افزایش سرمایه مانع از کاهش شاخص توانگری مالی خود شود.

بنابر آئین نامه شماره ۶۹ شورالی عالی بیمه توانگری مالی موسسات بیمه دارای ۵ سطح است که سطح ۱ بالاترین سطح توانگری مالی بیمه گر به شمار می آید. مبنای محاسبات توانگری، اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه، مفاد آئین‌نامه ۶۹ و تعیین ریسک‌هایی است که وضعیت مالی آنها را تهدید می‌کند.

گفتنی است شرکت بیمه «ملت» در طی سال های فعالیت خود با تکیه بر فناوری اطلاعات، مدیریت صحیح ریسک، نیروی انسانی متخصص، مدیریت صحیح منابع، توجه به اصول مشتری مداری و نیز رعایت آئین نامه و مصوبات شورای عالی بیمه توانسته است به جایگاه مطلوبی خوبی در میان تمامی شرکت های بیمه دست یابد.

سطوح توانگری بیمه ملت در سه سال‌ اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌ بیمه ملت، با داشتن توانگری بالای ۲۰۰% درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند. در سال ۱۳۹۴ رشد سرمایه موجود شرکت بیمه ملت نسبت به سال ۱۳۹۳ بیش از رشد ریسک کل آن بوده است و نسبت توانگری مالی افزایش یافته است.

بر این اساس شرکت بیمه ملت با داشتن حاشیه توانگری مالی مناسب، علاوه بر پوشش ریسک‌ها و ایفای تعهدات خود به نحوه مطلوب قادر است به توسعه فعالیت خود در حوزه‌های صدور در رشته‌های مختلف، سرمایه‌گذاری و همچنین اتکایی از داخل و یا خارج از کشور بپردازد.

لازم به ذکر است طبق آیین نامه ۶۹، نسبت توانگری مالی بالای ۱۰۰ درصد در سطح ۱ قرار می گیرد، لکن هر چه این مقدار بیشتر باشد احتمال نکول و عدم ایفای تعهدات شرکت در بلند مدت کاهش می یابد. نسبت مطلوبی که در کشورهای توسعه یافته از آن بهره می برند، مقدار ۲۰۰ درصد است چراکه هم بیمه گذاران و هم سهامداران به خوبی منتفع خواهند شد. به عبارت دیگر هر چه این مقدار بیشتر باشد می توان گفت که شرکت از سرمایه و منابع خود جهت توسعه فعالیت شرکت استفاده نکرده است.

کد خبر: 1388

این را نیز بررسی کنید

 بیمه ملت، رو به سوی آینده‌ای روشن در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بیمه ملت، در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و عید نوروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *