جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه؛ خوب بود، بد نبود!

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان

بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه برای نخستین بار و آن هم تحت تاثیر شرایط ناشی از شیوع کرونا، به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شد. این تجربه گرچه فوایدی مانند صرفه جویی در وقت و هزینه داشت، اما اثرگذاری آن محل بحث کارشناسان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، این رویداد پنج روزه که به صورت اینترنتی برپا شده بود و همنوا با عنوانش، خود یک ریسک نوظهور را تجربه می کرد، البته تلاش داشت نمونه مشابه ۲۶ رویداد پیشین خود باشد، اما تا چه اندازه در این زمینه موفق بود؟

جواد گودرزی معاون مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه با موضوع محوری «ریسک های نوظهور در صنعت بیمه؛ فرصت ها و چالش ها» را نقطه عطفی در تاریخ برگزاری همایش های صنعت بیمه و حتی کشور دانست.

وی با بیان این که شیوع ویروس مرگبار کرونا تمامی برنامه ریزی های کشوری را تحت تاثیر خود قرار داده و برگزاری همایش به سیاق بیست و شش سال پیش غیر ممکن بود، افزود: از این منظر همایش بیست و هفتم با شکل و شمایل نو و شیوه ای جدید در صنعت همایش داری برگزار شد.

گودرزی اظهار کرد: طبیعی بود که این همایش باید به هر شکلی برگزار می شد و لغو کردن آن با توجه به پیشینه ۲۶ ساله امکان پذیر نبود، ضمن آن که تمامی مقدمات برگزاری همایش مانند فراخوان مقالات، داوری مقالات و حتی معرفی برترین ها نیز انجام شده بود.

او ادامه داد: با توجه به مشارکت حداقل ۱۶ هزار نفره، همراهی فعالان صنعت بیمه، کاهش هزینه های برگزاری همایش و… به نظر می رسد که این رویداد در دستیابی به اهداف خود موفق بوده است و می تواند خود را به عنوان یک الگو برای دیگر رویدادها معرفی کند.

محمد باباکردی، مدیر بیمه های مهندسی شرکت بیمه تعاون اما معتقد است برگزاری مجازی بیست و هفتین همایش ملی بیمه و توسعه انتظارات مخاطبان را برآورده نکرد.

وی با بیان این که محدودیت های کرونایی روی کیفیت این برنامه تاثیر گذاشت، اظهار کرد: البته درباره غیرحضوری برگزار شدن همایش کسی مقصر نبود، اما با توجه به امکاناتی که وجود داشت، کیفیت همایش چندان قابل دفاع نبود.

او با تاکید بر این که «نمی توان تاثیرگذاری چندانی برای همایش برگزار شده متصور بود»، خاطرنشان کرد: شاید با توجه به تجربه همایش های سال های گذشته، سطح انتظار ما از آن بالا رفته است، به ویژه این که کارگروه های جانبی همایش سال گذشته بسیار پربار بود.

باباکردی افزود: به طور کلی و با توجه به شرایط و امکانات، همایش امسال بد نبود، اما با یک نگاه جامع می توان گفت که این همایش بسیاری از انتظارات را برآورده نکرد.

بیمه گران «همایش آنلاین بیمه و توسعه» را نمی پسندند

کد خبر: 13790

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *