جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تقویت واحدهای نظارتی کمک به ارتقاء جایگاه بانک نزد افکار عمومی است

مدیرعامل بانک سینا در همایش سالانه بازرسان بانک بر تقویت و ارتقاء جایگاه واحدهای نظارتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، دکتر ایمانی با اشاره به اهمیت و ضرورت نظارت بر فرایند امور به ویژه در بانک ها گفت: بانک سینا با برخورداری از کارکنان معتمد، متعهد و امانتدار در کنار مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات متنوع کیفی و سریع، به خوبی توانسته اعتماد هموطنان عزیز را جلب کند. لذا تقویت جایگاه و استقلال هر چه بیشتر واحدهای نظارتی، می تواند زمینه ارتقاء برند بانک نزد افکار عمومی را بیش از پیش فراهم کند.

وی با بیان آنکه اشتباه و تخلف، حتی به صورت محدود هم می تواند جایگاه کل بانک را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: ظرفیت ها و توانمندی های بانک سینا به ویژه در حوزه زیرساختی و زیربنایی، نیروی انسانی و آموزش، بسیار بالا و آماده جهش در فعالیت ها است و حداقل در ۲ سال آینده باید در تجهیز و تخصیص منابع، سودآوری و ارائه خدمات نوین اقدامات جدی و قابل توجهی صورت گیرد، لذا بحث نظارت بر فعالیت بانک جهت کاهش ریسک ها و مخاطرات پیش رو بسیار مهم و ضروری است و حوزه های نظارتی باید با تقویت بنیه علمی و دانش افزایی همکاران این فرایند را به خوبی مدیریت کنند.

مدیرعامل بانک سینا با تاکید بر اینکه کار واحدهای نظارتی از جمله بازرسی دستگیری است نه مچ گیری، اظهار داشت: مهمترین اصل در بازرسی، اقتدار است که به هیچ وجه نباید تضعیف شود. ضمن آنکه بازرسین موظف به انجام اموری هستند که بتوانند منافع مدیران، سهامداران، کارمندان، سرمایه گذاران، فروشندگان و مشتریان بانک را حفظ کنند. قطعا حضور آنها در کنار روسای شعب به عنوان راهنما نقش موثری در کاهش مطالبات و بهبود سلامت اداری ایفا می کند.

دکتر ایمانی با تاکید بر نقش نظارتی و کنترلی بازرسی در بانک گفت: بازرسی علاوه بر نظارتی که بر اساس بخشنامه ها، آئین نامه ها و سایر ضوابط و مقررات بانک بر عملکرد واحدهای بانک دارد، می بایست برنامه ریزی سیستماتیک و نظام مند در فرایندها و فعالیت های بانک ایجاد نماید تا خودکنترلی و پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف یا تقلب صورت پذیرد. بنابراین نقش بازرسی در اصلاح و بهبود فرایندها نقشی اساسی و بازدارنده است که می بایست توجه جدی به آن داشت.

کد خبر: 12085

این را نیز بررسی کنید

سککوک بر تامین مالی بخش خصوصی و تعاونی بیشتر تمرکز کند

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر تأمین مالی صحیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *