یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جایگاه ویژه قرض الحسنه در عملکرد بانک صادرات ایران

صورت های مالی منتهی به پایان بهمن ماه بانک صادرات ایران از آن حکایت دارد که حدود ۳۵ درصد منابع این بانک را سپرده های قرض الحسنه تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، مجموع مانده سپرده های قرض الحسنه جاری ریالی، سپرده های قرض الحسنه جاری ارزی، سپرده های قرض الحسنه پس انداز ریالی و سپرده های قرض الحسنه پس انداز ارزی این بانک بیش از ۲۳۳۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

این رقم در مقایسه با کل مبلغ سپرده های موجود نزد بانک با رقم بیش از ۶۶۹۲ هزار میلیارد ریال، نسبتی حدود ۳۵ درصد را نشان می دهد. به سپرده های قرض الحسنه، سودی تعلق نمی گیرد و از این رو، این سپرده ها ارزان قیمت هستند و می توانند قیمت تمام شده پول را در بانک کاهش دهند.

در نقطه مقابل، این بانک بیش از ۱۶٫۳ کل تسهیلاتش را به به حوزه قرض الحسنه تخصیص داده که از این محل نیز سودی برای بانک شناسایی نمی کند. مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک صادرات ایرن در پایان بهمن ماه به رقمی بیش از ۸۴۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

تسهیلات قرض الحسنه، بخش های متعددی دارد، اما این بانک تنها در حوزه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از ۸۳ هزار فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۵۲ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

کد خبر: 18908

این را نیز بررسی کنید

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین

بانک مرکزی در ادامه برنامه های خود جهت توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *