پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولویت‌های دولت بعدی از نگاه «صالح آبادی»

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از دولت آینده خواست کسری بودجه خود را از محلی غیر از بانک مرکزی تامین کند و گفت: دولت جدید باید سیاست های پولی را از سیاست های مالی به معنای واقعی جدا کند.

علی صالح آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان مبنی بر این که اولویت های دولت سیزدهم در حوزه بانکی باید چه باشد،‌ افزود: انتظار می رود دولت آینده انتظام بخشی به وضعیت مالی بانک ها را در دستور کار داشته باشد و اضافه برداشت آنها را کنترل کند.

او با تاکید بر این که استقلال بانک مرکزی و نیز کنترل اضافه برداشت از این بانک به کنترل تورم منتهی خواهد شد،‌ اظهار کرد: استقلال بانک مرکزی تنها به این وابسته نیست که رئیس کل بانک مرکزی را چه کسی انتخاب کند،‌ بلکه بودجه دولت باید به بانک مرکزی اتکا نداشته باشد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران همچنین انضباط بخشی در تخصیص ارز به واردات و نیز برگشت ارز حاصل از صادرات را خواستار شد و از دولت بعدی خواست واردات مواد اولیه،‌ دارو و ماشین آلات واحدهای تولیدی را در اولویت خود قرار دهد.

صالح آبادی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت مطالبات معوق این بانک گفت: نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات این بانک به ۹٫۳ رسیده است، اما حجم این مطالبات نسبت به سال قبل کاهش یافته و البته بخشی از این مطالبات نیز ناشی از شرایط ارزی و اقتصادی کشور است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به این که این بانک، هیچ مطالبات غیر قابل وصولی ندارد،‌ افزود: شرایط وصول مطالبات معوق بانک رو به بهبود است.

کد خبر: 14837

این را نیز بررسی کنید

 رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

مدیرعامل بانک سینا از رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *