چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

«تراژدی» فرصت طلایی تبلیغ بیمه را از دست داد

«تراژدی» عنوان فیلمی است که در سال ۱۳۹۲ توسط آزیتاموگویی ساخته و به تازگی در شبکه خانگی توزیع شده است. این فیلم داستان مردی است که برای تامین هزینه‌های زندگی خانواده‌اش تصمیم می‌گیرد خودش را جلوی ماشین گران‌ قیمتی انداخته و دیه دریافت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، این فیلم به یک معضل همیشگی رانندگان اشاره دارد. کسانی که در اتوبان‌های پرتردد تهران رانندگی می‌کنند، همیشه با این نگرانی مواجه‌اند که نکند کسی به قصد دریافت دیه، خودش را جلوی ماشین بیاندازد. به خصوص رانندگی در شب‌، این نگرانی را تشدید می‌کند.

به هر حال رانندگانی که بیمه‌ نامه شخص ثالث دارند، کمتر با این نگرانی مواجه‌اند، چرا که در صورت بروز حادثه، بیمه می‌تواند خسارت آنها را جبران کند، اما واقعیت این است که ۱٫۵ میلیون خودرو و بخش قابل توجهی از موتورسیکلت‌ها بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند.

این دغدغه اما موضوع گزارش ما نیست. موضوع مورد بحث این است در سرتاسر این فیلم کوچکترین اشاره‌ای به موضوع بیمه شخص ثالث نشده است. سوژه فیلم آن قدر مستعد طرح این موضوع بود که هر بیننده‌ای منتظر است دست کم یک بار واژه «بیمه» یا «بیمه شخص ثالث» را در آن بشنود. با این حال در کل فیلم از این واژه خبری نیست.

در فیلم حتی گفته می‌شود که چون در ماه محرم هستیم، می‌توان دیه بیشتری از مقصر حادثه دریافت کرد.

در «تراژدی» فارغ از بدآموزی سوژه اصلی که «می‌توان خود را جلوی ماشین کسی انداخت و دیه گرفت»، نکته آموزنده‌ای وجود دارد و آن این است که مقصر پولدار سوار بر ماشینی آخرین مدل، از محل حادثه فرار می‌کند. این می‌تواند حاکی از نداشتن بیمه‌ نامه برای راننده باشد.

به هر حال این فیلم می‌توانست بستر مناسبی برای تبلیغ لزوم داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث باشد. حتی در صورتی که شخصیت مقصر این بیمه‌ نامه را هم داشت، خللی در نتیجه فیلم وارد نمی‌شد و هدف شخصیت اصلی فیلم برای گرفتن دیه هم می توانست محقق شود؛ اما دریغ که سوژه‌ای این قدر مناسب و مبتلابه رانندگان و شرکت‌های بیمه، به این سادگی فرصت تبلیغ موضوع «بیمه» را از دست داد.

کد خبر: 1077

این را نیز بررسی کنید

همکاری بیمه گران با موسسات اعتبار سنجی

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان «شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *