شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳

روایت یک خسارت دیده از «یاقوت» البرز!

خدمات شرکت های بیمه به سمت هوشمندسازی پیش می رود و شرکت بیمه البرز، یکی از پیشتازان این عرصه است.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، یک مشتری شرکت بیمه البرز، روایتی از نحوه خدمات گیری هوشمند خود از این شرکت را این گونه روایت کرده است:

«در بارندگی ها اخیر، شبانه در یک جاده کوهستانی در حال رانندگی بودم که ناگهان با صدای مهیبی، خودرو را کنار جاده متوقف کردم. شدت بارش به حدی بود که نمی توانستم از ماشین پیاده شوم، بنابراین تصمیم گرفتم با ترس و لرز ناشی از حادثه، به مسیرم ادامه دهم.
بعد از مدتی که بارندگی متوقف شد، کنار جاده ایستادم و ماشین را بررسی کردم. گویا سنگ بزرگی پس از سقوط از کوه، به بدنه ماشین برخورد کرده بود و خسارت زیادی هم ایجاد کرده بود. با این حال، شب بود و نمی شد کاری کرد.

صبح فردا، با شرکت بیمه گرم که بیمه البرز بود، تماس گرفتم و حادثه را شرح دادم. خواستم که نزدیکترین شعبه و یا مرکز پرداخت خسارت را به من معرفی کنند، اما متوجه شدم که تا آنجا دست کم دو ساعت راه است.

با این حال به من گفته شد که می توانم از طریق اپلیکیشن «یاقوت»، خسارت را اعلام کنم. ترجیح دادم که دو ساعت رانندگی کنم، چون واقعا به خدمات آنلاین اعتقاد و اطمینانی ندارم؛ اما همکار پاسخگوی بیمه البرز از من خواست این روش را امتحان کنم.

به هر حال امتحانش ضرری نداشت. اپلیکیشن را نصب کردم و طبق دستورالعمل، خسارت را ثبت کردم. چند عکس از زوایای متخلف نقطه حادثه دیده گرفتم و ارسال کردم. حتی مشخصات خودرو را هم به سادگی اعلام کردم و منتظر ماندم.
کمتر از یک ساعت بعد، در حالی که آماده می شدم تا به سمت مرکز پرداخت خسارت شرکت حرکت کنم، پیامکی را دریافت کردم که نشان می داد خسارت ووارده به خودرو، ارزیابی شده و اطلاع داده شد که مبلغ خسارت، تا ۷۲ ساعت بعد به حساب بانکی معرفی شده واریز می شود.

باز هم برای این مطمئن شوم این فرایند دچار اشکال نیست، با شرکت تماس گرفتم. به من اطمینان دادند که مشکلی وجود ندارد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

با این اوصاف، ته دلم هنوز هم قرص نبود، گرچه چاره ای نداشتم و باید اعتماد می کردم. سه روز بعد، پیامک واریز خسارت به حساب بانکی ام را دریافت کردم، در حالی که واقعا تصور نمی کردم این قدر به سادگی و بدون پیچیدگی های معمول اداری، این فرایند طی شده باشد.

اتفاقا دیدم که در این اپلیکیشن، امکان اعتراض به میزان خسارت ارزیابی شده هم وجود دارد، اما من واقعا اعتراضی نداشتم. این طور بود که برای بار سوم به مرکز تماس شرکت زنگ زدم و این بار فقط تشکر کردم. یادم آمد که چند سال پیش، وقتی برای دریافت خسارت ۱۵۰ هزار تومانی، آن هم در تصادفی که من مقصرش نبودم به یکی از شعب همین شرکت مراجعه کردم، چقدر دردسر کشیدم، تا جایی که می خواستم از گرفتن خسارت انصراف بدهم.

آن طور که به من گفته شد، در حال حاضر امکان ثبت و دریافت خسارت از محل بمیه نامه بدنه اتومبیل با اپلیکیشن «یاقوت» بیمه البرز وجود دارد. اگر این امکان برای بیمه نامه شخص ثالث هم ایجاد شود، نه تنها بسیاری از مراجعات به مراکز پرداخت خسارت کم می شود، بلکه دعای خیر بیمه گزاران هم پشت سر شرکت بیمه البرز خواهد بود!

کد خبر: 20065

این را نیز بررسی کنید

حضور مرکز نوآوری بیمه معلم در دومین کنگره موبایل ایران

مگنت، مرکز نوآوری بیمه معلم، در پنل تخصصی «موبایل و صنعت بیمه» در دومین کنگره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *