پس از گذشت چند سال از انتشار آمار شکایات بیمه گزاران از بیمه گران، بیمه مرکزی فهرست تازه ای از این شکایات را منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، میزان شکایات بیمه گزاران از بیمه گران می تواند معیاری برای انتخاب های آتی آنها باشد؛ گرچه میزان شکایات را باید با میزان پرتفوی شرکت های بیمه متناسب کرد.
گزارش بیمه مرکزی، مربوط به آمار سه ماهه نخست امسال شکایات از بیمه گران است. آن طور که گزارش جدید بیمه مرکزی نشان می دهد، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد کل شکایات مکتوب ثبت شده در سامانه شکایات بیمه مرکزی در ارتباط با عملکرد شرکت های بیمه تعداد ۱۳۶۸ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸٫۵۴ درصد رشد داشته است.
در رشد تعداد شکایات ثبت شده در سامانه مذکور، بیمه دانا بیشترین سهم (۴۶٫۲۶ درصد) را داشته است. در بین رشته های بیمه در دوره مذکور، بیشترین سهم شکایات (۶۷درصد) مربوط به بیمه های اتومبیل (ثالث، حوادث راننده، بدنه) بوده است. در بین شرکت های بیمه، بیشترین سهم از شکایات کل رشته ها به ترتیب مربوط به شرکت های بیمه دانا، آرمان و ایران بوده است.
در بیمه های اتومبیل، بیشترین سهم شکایات به ترتیب مربوط به شرکت های بیمه دانا، آرمان و ایران بوده است. در رشته درمان، بیشترین سهم شکایات به ترتیب مربوط به شرکت های بیمه دانا، دی و سرمد بوده است. بیشترین نسبت سهم از شکایات به سهم از پرتفوی مربوط به شرکت بیمه آرمان بوده است. سهم شکایات این شرکت از کل شکایات بازار نزدیک به ۲۱ برابر سهم از پرتفوی حق بیمه سال ۱۴۰۲ این شرکت بوده است.
جدول «شکایات بیمه گزاران از بیمه گران» بازمی گردد
کد خبر: 19707