فهرست تازه ای از محصولات بیمه ای جدید دارای مجوز منتشر شده است که نشان می دهد بیمه گران در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ معادل ۳۴ محصول جدید به بازار معرفی کرده اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، گرچه تنوع در محصولات، از الزامات توسعه بازار بیمه است، اما هنوز تحقیقی جامع انجام نشده که نشان دهد این محصولات جدید، تا چه اندازه متناسب با نیاز مشتریان و مورد استقبال آنان بوده است. غلامرضا سلیمانی رئیس کل اسبق بیمه مرکزی در مراسم بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه که آذر ماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد، گفته بود که «هر سال، رونمایی از یک محصول بیمه، شعار ماست». به عبارت دیگر، به نظر می رسد معرفی محصولات جدید، یک اقدام ابلاغی بوده است، در حالی که اکنون کارنامه عملکرد شرکت ها نشان می دهد حتی این ابلاغ هم به طور کامل عملیاتی نشده است.
جدول تازه منتشر شده از سوی بیمه مرکزی از این حکایت دارد که برخی شرکت های بیمه بیش از یک محصول در سال معرفی کرده اند، در حالی که از برخی شرکت ها هیچ نام و محصولی به چشم نمی خورد. با این حال سال ۱۴۰۲ را می توان پرکارترین سال در معرفی محصولات جدید بیمه ای طی دو دهه اخیر دانست.
از سال ۱۳۸۳ تا کنون، ۱۴۲ محصول بیمه ای جدید توسط بیمه گران عرضه شده که ۲۱ محصول آن مربوط به سال ۱۴۰۲ است. همچنین در سال جاری که بیش از پنج ماه از آن می گذرد، ۱۳ محصول جدید بیمه ای وارد بازار شده است.
شرکت بیمه سامان را می توان در سال گذشته، فعال ترین شرکت در زمینه معرفی محصولات جدید بیمه ای دانست. این شرکت با معرفی چهار محصول بیمه صندوق امانات بانکی، بیمه سالمندی، بیمه مسئولیت شهروندی و بیمه جامع دوچرخه، در صدر این جدول ایستاده است.
فهرست کامل این محصولات را می توانید اینجا مشاهده کنید.
کد خبر: 19615