شرکت های بیمه، سازمان های مشتری محورند و در نتیجه طراحی محصول متناسب با نیاز مشتری، از اساسی ترین اولویت های آنهاست. طی سال های اخیر، بیمه گران در این باره بسیار صحبت کرده اند، اما از معدود شرکت هایی که به این شعار عمل کرده اند، بیمه البرز است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، تنوع در محصولات اگرچه یکی از ابزارهای مناسب فروش است، اما این تنوع، زمانی می تواند اهمیت داشته باشد که نیاز مشتری را برآورده کند. بر اساس اعلام بیمه مرکزی، از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۴۰۲، معادل ۱۰۸ محصول بیمه ای جدید از سوی بیمه گران به بازار معرفی شده، اما این سوال مطرح است که این محصولات تا چه اندازه مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است؟
بررسی عملکرد شرکت بیمه البرز در این زمینه از آن حکایت دارد که نه تنها فروش محصولات نوین این شرکت بسیار مطلوب بوده، بلکه می توان آن ها را طرحی نو در بازار بیمه ای کشور نیز دانست.
بیمه نامه حوادث ترافیکی بیمه البرز با نام «شلر» که به منظور پوشش خلاء موجود در بیمه نامه شخص ثالث طراحی شده است، نه تنها پوشش های منحصر به فردی برای رانندگان دارد که در بیمه نامه حوادث انفرادی، قابل ارائه نیست، بلکه پوشش غرامت روزانه در صورت بستری بیمارستانی یا نگهداری در منزل را نیز ارائه می دهد که پیش از این در هیچ بیمه نامه حوادثی وجود نداشته است.
این محصول آن قدر درست و دقیق طراحی شده است که در مدت زمانی کوتاه، فروش آن به اندازه کل فروش بیمه نامه حوادث در شرکت بیمه البرز طی یک سال بوده است.
طراحی محصول «بلوط» نیز با رویکرد سهولت و دسترسی مطلوب تر مشتریان به خدمات این شرکت طراحی و عملیاتی شده است. در این طرح، متقاضیان میتوانند برای خرید انواع بیمهنامه از شرکت بیمه البرز، تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی بانک قرضالحسنه مهر ایران را دریافت کنند.
عدم نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت این تسهیلات، یکی از مهمترین نقاط تمایز این محصول برای مشتریان است.
اما نقطه اوج محصولات معرفی شده توسط این شرکت را می توان «بیمه زندگی پروژه محور» دانست. از دیرباز، این سوال برای خریداران بیمه های زندگی مطرح بود که منابع تجمیع شده از محل این بیمه نامه ها، در کجا سرمایه گذاری می شود؟ طرح برخی شبهات مبنی بر استفاده این منابع در پروژه های نامشخص و مبهم و یا حتی خرید سکه و ارز و نوسان گیری از محل آنها، باعث شده بود که خریداران بیمه نامه های زندگی در ادامه مسیر خود دچار شک و تردید شوند.
حتی بیمه نامه های یونیت لینک که منابع ناشی از فروش بیمه نامه را در بازار بورس سرمایه گذاری می کند نیز نتوانسته بود اطمینان بیمه گزاران را جلب کند، اما اکنون بیمه نامه زندگی پروژه محور، توانسته است همه این ابهامات را رفع کند.
در این شیوه، پروژه ای مشخص معرفی و سپس بیمه نامه زندگی بر اساس سرمایه گذاری در آن به فروش می رسد. بر این اساس، بیمه گزار نه تنها می تواند پروژه مد نظر خود را انتخاب کند، بلکه میزان پیشرفت پروژه را نیز می تواند رصد کند. در نهایت نیز با اتمام پروژه، این بیمه گزار است که حضور لحظه لحظه خود در پروژه را حس می کند.
چنین تحولاتی در فروش بیمه نامه نه تنها مطلوب بیمه گزاران است، بلکه برای شرکت بیمه گر نیز بسیار چشمگیر خواهد بود. به عبارت دیگر، معرفی محصولات جدید با این شیوه، بازار بیمه گری کشور را می تواند متحول کند.، به شرط آن که دامنه محصولات و خدمات در این حوزه، توسعه یابد.
کد خبر: 19580