جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ضربه «بیمه تعاون» به پاشنه آشیل نارضایتی مشتریان

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون با تاکید بر این که ارزیابی های این شرکت نشان می دهد رضایت مشتریان، بیش از «مبلغ خسارت پرداختی» به «سرعت پرداخت خسارت» وابسته است، گفت: با وابسته کردن «سرعت پرداخت خسارت» به «کارانه کارکنان»، نه تنها زمان پرداخت خسارت به مشتریان بیمه تعاون کاهش یافته، بلکه رضایت آنها نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، یونس مظلومی در هشتمین هفته از پویش فناورانه «سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه» که روز گذشته در بیمه مرکزی برگزار شد، با بیان این که فرایند پرداخت خسارت بیمه درمان در این شرکت اکنون به صورت لحظه ای رصد می شود، ادامه داد: پس از پرداخت هر خسارت، با همه بیمه گزاران تماس گرفته و میزان رضایت آنها ارزیابی می شود.

او «سرعت پرداخت خسارت» به بیمه گزاران را «پاشنه آشیل» فعالیت بیمه گران دانست و افزود: ما با هدف قراردادن این موضوع، اکنون به نقطه مطلوبی در حوزه سرعت، میزان و کیفیت پرداخت خسارت به مشتریان رسیده ایم.

مدیر روابط عمومی و امور مشتریان شرکت بیمه تعاون نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند رضایت سنجی مشتریان، گفت: داشبورد مدیریتی فعال شده در بیمه تعاون، این اجازه را به کاربر می دهد که به صورت لحظه ای فرایند ثبت مدارک، ارجاع آن به واحدهای مربوطه و پرداخت خسارت را ملاحظه کند.

سمیه محمدی با بیان این که «نظام کارانه کارکنان بیمه تعاون» به شاخص «مدت زمان پرداخت خسارت درمان» گره خورده است، ادامه داد: حداکثر زمان تعیین شده برای پرداخت خسارت به مشتریان بیمه درمان از زمان تکمیل مدارک مشتری، ۱۰ روز است و افزایش این دوره زمانی به کاهش کارانه کارکنان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به این که از مرداد ماه سال جاری تا بهمن ماه، میانگین زمان پرداخت خسارت به بیمه گزاران درمان بیمه تعاون ۴٫۵ روز بوده است، گفت: مرکز تماس ۱۶۰۲ بیمه تعاون در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، پاسخگوی نیازهای مشتریان این شرکت است.

او با تاکید بر این که همه تماس های دریافتی از سوی مشتریان به طور کامل ضبط و تحلیل می شود، اظهار کرد: ارزیابی رضایت مشتریان بیمه تعاون، یک فرایند مستمر است، به گونه ای که دو روز پس از صدور هر بیمه نامه و ۱۰ روز پس از پرداخت خسارت، هم از طریق پیامک و هم از طریق تماس تلفنی، رضایت مشتریان سنجیده می شود.

گفتنی است در این رویداد که با عنوان «تاوینو، پویش نوآوری بیمه تعاون» برگزار شد، چهار رویکرد جدید این شرکت با عناوین «رویکرد جت، گارانتی رضایت مشتریان»، «رویکرد کیک، ساده سازی فرایندهای ارائه خدمات»، «رویکرد مسیر، سامانه های داخلی» و «رویکرد تینو، محصولات خاص بیمه ای» نیز تشریح شد.

 

کد خبر: 17304

این را نیز بررسی کنید

معرفی پروفسور ملک زاده به عنوان پدر علم نوین گردشگری جهان

به گفته پروفسور‌ کاخا شنگلیا رییس انجمن اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌های جهان ( IAUP)، تئوریMFT …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *