پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

«تابعیت مضاعف» مدیران صنعت بیمه، موضوعی «خیلی محرمانه» است

در پی طرح مواردی از احتمال تابعیت مضاعف برخی مدیران صنعت بیمه و یا فرزندان آنها، بیمه مرکزی تایید کرد که «پرسش از داشتن تابعیت مضاعف و تعیین نوع آن» از جمله مواردی است که برای «افراد پیشنهادی برای تصدی عناوین کلیدی صنعت بیمه» پیش از انتصاب، احراز می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، ماجرای تابعیت مضاعف برخی مدیران کشور از زمان فرار محمود رضا خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی ایران به کانادا شکل تازه ای به خود گرفت. این موضوع اما زمانی شدت یافت که مشخص شد به دلیل عدم همکاری برخی کشورها در بازگرداندن مجرمان، تابعیت مضاعف می تواند به پاشنه آشیلی در مقابله با متهمان اقتصادی تبدیل شود.

در دولت سیزدهم نیز به تازگی ماجرای پسر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور و ماجرای افشا شده توسط دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با کلید واژه «اگر فرزند رفت، پدر هم برود»، موضوع تابعیت دوگانه برخی مدیران را دوباره احیا کرد. در صنعت بیمه نیز اخیرا اخباری مبنی بر تابعیت غیرایرانی خود و یا نزدیکان برخی مدیران طرح شده است.

در این باره که آیا مدیران صنعت بیمه و یا نزدیکان آنها تابعیت غیرایرانی دارند یا خیر، اطلاعی دقیق در دست نیست، اما موضع نهاد ناظر صنعت بیمه در این باره چیست؟ آیا بیمه مرکزی از چگونگی تابعیت مضاعف مدیران صنعت بیمه مطلع است؟

خبرنگار ما این سوژه را از طریق بیمه مرکزی پیگیری و به پاسخ قابل توجهی دست پیدا کرد.

در پاسخ نهاد ناظر صنعت بیمه به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که «آیا در میان مدیران صنعت بیمه، فرد دو تابعیتی وجود دارد؟» آمده است: «طبق آیین نامه ۹۰ و دستورالعمل اجرایی آن، صلاحیت عمومی کارکنان کلیدی صنعت بیمه مشتمل بر مدیران عامل و اعضای هیات عامل و معاونین فنی از اداره کل حراست استعلام می گردد. از سوی دیگر از آنجایی که مشارالیهم جزء فهرست متصدیان مشاغل حساس مصوب در صنعت بیمه است، وفق قانون تعیین صلاحیت، تعیین صلاحیت عمومی و حراستی ایشان از سوی دیگر دستگاه ها نیز احراز می گردد.

مضافا به اینکه یکی از سوالات مندرج در تعرفه مصوب و ابلاغی سازمان محترم حراست کل کشور که به منظور تکمیل و خوداظهاری به افراد پیشنهادی برای تصدی عناوین کلیدی صنعت بیمه، ارائه می گردد، پرسش از داشتن تابعیت مضاعف و تعیین نوع آن است.

البته طبقه بندی حفاظتی مفاد تعرفه تکمیلی ایشان و پاسخ سوالات آن هم طبق دستورالعمل های مصوب مرجع ذیصلاح، «خیلی محرمانه» است که برای طی فرایند تعیین صلاحیت متصدیان مشاغل حساس، عینا به نهادهای مرتبط ارسال می گردد. در نتیجه اطلاعات و آمار حاصله از فرم های تکمیلی تعیین صلاحیت در سطح طبقه بندی محرمانه ارزیابی می گردد.»

 

کد خبر: 17027

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *