جدول شکایات بیمه گزاران از بیمه گران که مدتهاست بدون توضیح مشخص از سایت بیمه مرکزی حذف شده است، به زودی در قالب جدید باز می گردد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، پیشتر جدولی تحت عنوان شکایات بیمه گزاران از شرکت های بیمه در سایت بیمه مرکزی منتشر می شد که در آن به تفکیک، میزان شکایات از هر شرکت بیمه، تعداد شکایات بررسی شده، تعداد شکایات وارده و ناوارد و متوسط زمان رسیدگی به شکایات مشخص شده بود.
پس از مدتی، به صورت غیررسمی این ادعا مطرح شد که این جدول، تفکیکی میان پرتفو و یا تعداد بیمه نامه های صادره میان شرکت ها قائل نیست و از این رو، مطرح شدن تعداد و یا زمان رسیدگی به شکایات بدون توجه به این جوانب، می تواند نگاهی نادرست به شرکت ها در میان عموم بیمه گزاران ایجاد کند.
در حالی که این جدول یکی از منابع مهم بیمه گزاران برای انتخاب شرکت بیمه گر بود، حذف آن از سایت بیمه مرکزی همواره مورد سوال رسانه ها و نیز بیمه گزاران قرار می گرفت. با این حال مدیرعامل یک شرکت بیمه اعلام کرده بود که جدول تعداد شکایات و مدت زمان پاسخگویی به شکایات بیمه گزاران از بیمه گران به صورت محرمانه برای او ارسال شده است!
اکنون اما گویا فرایند اعلام شکایات در حال تغییر است و اطلاعات این بخش دوباره به سایت بیمه مرکزی باز خواهد گشت.
مصطفی رئوفی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی در این زمینه به خبرنگار ما اعلام کرد: به زودی سامانه آماری شکایات بیمه مرکزی در پرتال سازمان راه اندازی خواهد شد و می توانید از این طریق متناسب با بازه زمانی و آیتم های درخواستی، آمار مورد نظر خود را دریافت کنید.
نمونه پیشین آمار شکایات در سایت بیمه مرکزی
بیمه تعاون، «سرآمد صنعت بیمه» در سرعت رسیدگی به شکایات
کد خبر: 17007
۲ دیدگاه ها
Pingback: بیمه مرکزی، به دنبال شاخصی تازه برای ارزیابی رضایت بیمه گزاران از بیمه گران | پایگاه خبری خرد و کلان
Pingback: بیمه مرکزی، به دنبال شاخصی تازه برای ارزیابی رضایت بیمه گزاران | پایگاه خبری خرد و کلان