سه شنبه , ۱۵ آذر ۱۴۰۱
خانه » ویژه » نگاهی به عمکلرد بیمه گران در حوزه CSR؛ از مدرسه سازی تا حمایت از بیماران

نگاهی به عمکلرد بیمه گران در حوزه CSR؛ از مدرسه سازی تا حمایت از بیماران

حمید رضا نصیری نژادپایگاه خبری خرد و کلان

مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها (Corporate Social Responsibility)، موضوعی است که به نقش شرکت ها در حوزه اجتماع و عموم مردم می‌پردازد. مسئولیت اجتماعی شرکتی را می توان تعهداتی دانست که یک شرکت به منظور حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ فعال در آن انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، بیمه گران نیز طی سال های اخیر به این حوزه روی آورده اند و هر سال مبالغ قابل توجهی را به حوزه مسئولیت اجتماعی تخصیص می دهند. گرچه برخی بیمه گران ترجیح داده اند این قبیل اقدامات را در قالب فعالیت های خیریه تلقی کرده و به منظور حفظ ارزش و اجر معنوی، آن ها را رسانه ای نکنند، اما برخی دیگر به منظور ترویج کار خیر، از رسانه ای کردن این اقدامات ابایی ندارند. هر دوی این دیدگاه ها قابل احترام است، اما در این میان برخی با وجود درج مبالغ قابل توجه در صورت های مالی خود برای عمل به مسئولیت اجتماعی، حتی به سهامداران خود نیز درباره محل هزینه کرد این منابع اطلاعاتی نداده اند و این می تواند محل تامل باشد.

در میان شرکت های فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی، خبرنگار ما موفق شده است اطلاعات عملکرد چند شرکت در این حوزه را دریافت کند.

سید فرید میرموسوی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت بیمه دی معتقد است خاستگاه مسئولیت اجتماعی، توسعه پایدار است و این مفهوم، جزئی از هویت برند است. به گفته او، هر برندی باید در راستای فعالیت خود، بخشی از مسئولیت در قبال اجتماع را قبول کند، آن هم به گونه ای در پازل شکل گیری شخصیتش باشد.

او با تاکید بر این که هر برند باید در حوزه ای فعالیت کند که ماموریتش در آن تعریف شده است، می گوید: شرکت بیمه دی، سند مسئولیت اجتماعی خود را تهیه کرده و این سند اکنون در مرحله اظهار نظر و تصویب هیات مدیره است.

میرموسوی با اشاره به اجرای کمپین محیط زیست و ساخت تیزرهای تلویزیونی در این راستا توسط شرکت بیمه دی، گفت: کمپین اهدای عضو که جدای از مسئولیت اجتماعی، نوعی برندسازی مشترک هم بود نیز در این راستا ارزیابی می شود.

رضا پورقاسم، مدیر روابط عمومی و ارتباطات شرکت بیمه تجارت نو هم در این زمینه به خبرنگار ما گفت: برابر مصوبه مجمع اخیر، مبلغ یک میلیارد تومان به امر مسئولیت اجتماعی شرکت اختصاص داده شده است که جهت کمک به موسسات کهریزک و محک و نیز حضور در کمپین های کمک مومنانه برای حمایت از نقاط محروم هزینه می شود.

سمیه محمدی، مدیر روابط عمومی و امور مشتریان شرکت بیمه تعاون نیز ارائه «بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی» را یکی از اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی می داند.

به گفته او، در پی ارائه این بیمه نامه، تمامی مشاغل و کسب و کارهایی که ممکن بود در معرض ریسک تعطیلی و توقف ناشی از اپیدمی قرار بگیرند همچون مراکز خرید، مراکز گردشگری، رستوران ها، باشگاه ها، سالن های زیبایی و … مورد حمایت قرار گرفتند و این خود یکی از مصادیق عمل به مسئولیت در قبال اجتماع است.

محمدی این را هم گفت که شرکت بیمه تعاون به منظور حمایت از ورزشکاران نخبه و ایجاد مسیر برای توسعه آنها نیز اقداماتی انجام داده است. به عنوان مثال حمایت از تیم ورزشی کاراته، حمایت از فرشتگان استقلالی و ارائه بیمه درمان تکمیلی برای هواداران دارای معلولیت جسمی تیم استقلال و نیز ارائه بیمه درمان تکمیلی به خانواده های بازیکنان و کارکنان مجموعه ورزشی استقلال و مانع زدایی از دغدغه های پزشکی آنان از جمله این اقدامات بوده است.

او تاکید کرد که توجه به کودکان و‌ نوجوانان و گسترش فرهنگ آشنایی با بیمه در دستور کار این شرکت است و بیمه تعاون در راستای فرهنگ سازی بیمه های زندگی نیز برنامه متفاوتی را در قالب مسئولیت اجتماعی عملیاتی خواهد کرد.

تمرکز اصلی شرکت بیمه پارسیان نیز بر کمک به ساخت و تجهیز مدارس است و این زمینه، محور اصلی عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت است. بیمه پارسیان تا کنون ۵ مدرسه را در مناطق محروم استان های کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان احداث و در ساخت یک مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت کرده است. این مدارس در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، ۲ کلاسه، ۳ کلاسه و ۶ کلاسه اند و در مناطق سلطان کوه، ثلاث باباجانی، گتوند، دشتروم، سرباز و بشاگرد قرار دارند.

* کد خبر: 16767

این را نیز بررسی کنید

جدول «شکایات بیمه گزاران از بیمه گران» بازمی گردد

جدول شکایات بیمه گزاران از بیمه گران که مدتهاست بدون توضیح مشخص از سایت بیمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *