پنج شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۱
خانه » بیمه » جزئیات جلسه شبکه فروش و بیمه مرکزی با محوریت سوییچ و فروش آفلاین بیمه نامه

جزئیات جلسه شبکه فروش و بیمه مرکزی با محوریت سوییچ و فروش آفلاین بیمه نامه

با توجه به اعتراضات گسترده شبکه فروش از نحوه عملکرد برخی کارگزاران برخط، روز گذشته به درخواست انجمن کارگزاران بیمه کشور و شورای هماهنگی ‌تشکل های صنفی نمایندگان ،جلسه ای با حضور رییس کل آقای بهزادپور ، معاونت نظارت آقای مفید امینی، مدیرکل نظارت آقای آقاجری، مدیرکل حراست آقای ترکاشوند ،رییس فاوا آقای نعمتی، دبیر کارگروه مشورتی شبکه فروش سندیکا آقای سوری در بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، شرح گزارش این جلسه را در ادامه می خوانید:

موارد اعتراض شبکه فروش

– اعتراض به رویکرد کارگزاران برخط و مراجعه به سازمانهایی غیر از بیمه مرکزی جهت اصلاح آیین نامه ها بنفع خود و مانع تراشی در اجرای پروژه سوئیچ
– تشکیل انجمن فین تک بدون اطلاع رسانی و مشارکت ۱۶۰ کارگزار برخط فعال و درحال اخذ مجوز از بیمه مرکزی توسط تعداد محدودی از کارگزاران برخط متخلف
– اعتراض به تمدید بیمه نامه های شخص ثالث شبکه فروش با سرقت اطلاعات بیمه گذاران توسط سایتهای مختلف
– وصول هزاران میلیارد تومان حق بیمه از مردم و عدم واریز این وجوه بحساب شرکتهای بیمه و استفاده از رسوب این وجوه در انجام تخلفات متعدد توسط سایتهای متخلف
– اعمال تخفیفات غیر قانونی در رشته شخص ثالث مغایر با مصوبات هیات دولت و قوانین حاکم در صنعت بیمه توسط سایتهای مختلف
– درخواست شفاف سازی در مورد نحوه عملکرد سوئیچ برای کلیه ارکان صنعت بیمه
– تاکید بر اجرای سریعتر سوئیچ بصورت پایلوت در یک بازه سه ماهه با چهار شرکت بیمه بصورت آزمایشی و رفع اشکالات احتمالی بمنظور حصول اطمینان از آمادگی مقدماتی سوییچ و متعاقبا وصل شدن کل شرکتهای بیمه و فروشندگان آنلاین به سامانه سوییچ
– برخورد قاطع تر با تخلفات و اعلام حمایت تمام قد شبکه فروش از بیمه مرکزی در راستای برخورد با متخلفین
– اعتراض شبکه فروش بر نحوه عملکرد کمیته های تخصصی بیمه مرکزی و عدم اخذ و اعمال نظرات شبکه فروش در موارد مرتبط با شبکه فروش و تعامل یکطرفه و اعمال نظرات کارگزاران برخط در تصمیمات کلان فرایند فروش بیمه
– تاکید بر نظارت هرچه بیشتر بیمه مرکزی در نحوه عملکرد ارکان مختلف صنعت بیمه
– تقاضای بازگرداندن تمام بیمه نامه هایی که در آنها سرقت اطلاعات بیمه گذاران صورت گرفته به کد معرف و واحد صدور ، قبل از سرقت اطلاعات بیمه گذاران
– مسدود نمودن سرشماره های ارسال پیامک تبلیغاتی متخلفین
– اقدامی پیشگیرانه و عاجل از تکرار تجربه ورشکستگی بیمه توسعه ، بدلیل وصول نقدی حق بیمه توسط برخی کارگزاران برخط و عدم واریز وجوه حق بیمه به حساب شرکتهای بیمه
– اصلاح سریعتر آیین نامه ۹۲ و متمم های آیین نامه مربوط به نحوه عملکرد کارگزاران برخط
– ضمن تاکید بر دغدغه هایی نظیر تسویه اقساط بیمه نامه ، انتخاب نماینده منتخب کارگزار برخط جهت صدور بیمه نامه، تکمیل فرم پیشنهاد الکترونیکی و موضوع امضای دیجیتال ، توجه ویژه به خلاقیت محوری کارگزاران برخط در ترکیب بیمه نامه ها، عدم دریافت هزینه استعلام بابت وب سرویسها و‌ مواردی از این دست شفاها در جلسه ، در عین حال مقرر شد موارد تکمیلی طی گزارشی کتبا به رئیس کل منعکس گردد
– تشکیل کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان بیمه مرکزی، اعضا منتخب انجمن کارگزاران بیمه کشور ، شورای هماهنگی تشکل های صنفی نمایندگان بیمه، کارگزاران برخط و سندیکای بیمه گران (به عنوان نماینده شرکت های بیمه گر) جهت بررسی کارشناسی و ارائه پیشنهادات این کارگروه جهت تدوین دستورالعمل اجرایی کارگزاران برخط در پروژه سوییچ

پاسخ بیمه مرکزی به موارد اعتراضی
– برگزاری جلسه رییس فاوا با کمیته فناوری شورای هماهنگی در آینده نزدیک بمنظور تشریح ابعاد پیدا و پنهان سوییچ برای شبکه فروش صنعت بیمه
– مذاکرات رییس کل با وزیر اقتصاد و تبیین تخلفات حادث شده در سالهای اخیر و تهدیداتی که این روند متخلفانه برای صنعت بیمه بهمراه داشته است
– ابراز موافقت و تاکید وزیر اقتصاد در اجرای هرچه سریعتر سوییچ در هفته های آتی با رویکرد ایجاد شفافیت بیشتر در صنعت بیمه
– تایید موارد تخلف شامل رسوب پول، تخفیفات غیرقانونی و درز اطلاعات بیمه گذاران از سوی بیمه مرکزی و تاکید بر برخورد قاطع با موارد تخلفات (موضوع نامه شماره ۱۴۰۱/۴۰۳/۶۷۴۱۶ مورخ ۱۴۰۱/۵/۱۵)
– تایید بیمه مرکزی مبنی بر مراجعه کارگزاران برخط متخلف به نهادهای بالادستی برای لابی کردن و اخذ مجوزهایی برای قانونی شدن نحوه عملکردشان از نهادهایی خارج از ارکان صنعت بیمه
– در خصوص سرقت اطلاعات بیمه گذاران ، رییس فاوای بیمه مرکزی موضوع را خارج از حیطه فعالیت آن اداره اعلام و موارد را مرتبط با بخش نظارت بیمه مرکزی اعلام داشتند
– کارکرد سوئیچ به سه حوزه محدود خواهد بود. اولا نرخ حق بیمه از API شرکت بیمه ارایه گردد نه بر اساس جداول بازمهندسی شده حق بیمه توسط کارگزاران برخط ، دوما واریز حق بیمه به صورت مستقیم به حساب شرکت بیمه صورت پذیرد ، سوما صدور بیمه نامه از حالت آفلاین به آنلاین با اخذ کد یکتا صورت پذیرد
– تایید موضوع مراجعه این متخلفین به وزارت اقتصاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای رقابت و شکایت از بیمه مرکزی به این نهادها در نحوه برخورد بیمه مرکزی با نوآوری و اعتراض به برون سپاری پروژه سوئیچ توسط بیمه مرکزی به یک شرکت پیمانکاری (آمیتیس)
– اجرای پروژه سوییچ توسط خود بیمه مرکزی در آینده نزدیک و بدون دخالت شرکت پیمانکار صورت خواهد پذیرفت.

* کد خبر: 16601

این را نیز بررسی کنید

 قائم مقام و سه عضو هیات عامل بیمه مرکزی منصوب شدند

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی احکام جداگانه ای، قائم مقام رییس کل …

یک دیدگاه

  1. شبکه نمایندگان امیدوارند که بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر و بالادستی بیمه وظیفه خود را به نحوی انجام دهد که هم شأن این نهاد حفظ شود و هم جایگاه شبکه گسترده فروش نمایندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *