جانشین مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در نشستی خبری به تشریح دستاوردهای این شرکت پرداخت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، ابراهیم غلامی با بیان این که شرکت بیمه تجارت نو توانسته است در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، اهداف تعیین شده برای یک سال را محقق کند، گفت: شرکت توانسته است با پایبندی کامل به منشور اخلاقی خود و نیز رعایت اصول حرفه ای بیمه گری، در بازار رقابتی موجود با رشدهای خیره کننده به فعالیت بپردازد.
او رشد حق بیمه ۲۶ برابری صادره شرکت از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ را یک جهش خواند و گفت: طی ۱۰ ماه نخست امسال ۱۳۵۰ میلیارد تومان حق بیمه در بیمه تجارت نو تولید شده و این هدف برای سال آینده با رشدی ۳۵ درصدی نسبت به هدف امسال معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان هدف گذاری شده است.
به گفته غلامی، سهم بازار بیمه تجارت نو از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ بیش از ۵ برابر شده و سود فعالیت بیمه ای آن نیز در این مدت بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.
جانشین مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو همچنین به موفقیت های این شرکت در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و با بیان این که در سال طلایی ۱۳۹۹، این شرکت از محل سرمایه گذاری های بورسی سود قابل توجهی دریافت کرده است، گفت: با کند شدن روند فعالیت بورس، بیمه تجارت نو در حوزه ملک سرمایه گذاری های قابل توجهی داشته تا بیش از پیش، منافع سهامداران را حفظ کند.
غلامی توسعه شعب این شرکت به ۳۵ واحد و تلاش برای ملکی شدن همه آنها را از دیگر اقدامات بیمه تجارت نو خواند و با بیان این که املاک شرکت در بهترین نقاط، با بهترین قیمت و در بهترین زمان خریداری شده اند، اظهار کرد: شرکت در سال ۱۴۰۱ نیز برنامه های توسعه ای جدی پیش بینی کرده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص علل تعلیق فعالیت یکی از اعضاء هیات مدیره شرکت از فعالیت گفت: منع فعالیت اقای ک.م عضو سابق هیات مدیره بیمه تجارت نو، با تصمیم بیمه مرکزی صورت گرفته است.
غلامی متذکر شد: بیمه تجارت نو نقشی در این امر نداشته و تعلیق فعالیت بیمه ای عضو پیشین هیات مدیره بیمه تجارت نو با تصمیم بیمه مرکزی و مصوبه شورای عالی بیمه صورت گرفته و این تصمیم نیز بنا بر اذعان نهاد نظارتی در راستای شفافیت عملکرد مدیران کلیدی است.
وی در ادامه با اشاره به این که شرکت بیمه تجارت نو در حوزه بیمه های زندگی عقب ماندگی های تاریخی دارد، گفت: با شناخت مشکلات این بخش، سازمانی برای توسعه بیمه های زندگی در شرکت تاسیس شده و به سرعت در حال متحول کردن این بخش است، به طوری که پرتفوی بیمه زندگی شرکت در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به کل سال گذشته بیش از ۶۰ درصد بیشتر شده است.
جانشین مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو همچنین از تشکیل شوراهای تخصصی در حوزه های مختلف فعالیت این شرکت خبر داد و گفت: به عنوان مثال شورای تخصصی تبلیغات، همه امور مرتبط با این حوزه را بررسی و عملیاتی می کند، به گونه ای که خارج از آن هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.
به گفته او، در نهایت مصوبات این شوراها در هیات مدیره مطرح شده و با رعایت اصل حفظ منافع سهامداران، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.