دوشنبه , ۲۷ دی ۱۴۰۰
خانه » ویژه » امتناع برخی بیمه گران از پاسخگویی به مخاطبان + مستندات

امتناع برخی بیمه گران از پاسخگویی به مخاطبان + مستندات

بیمه مرکزی که خود در فهرست سازمان های دارای «بیشترین درصد پاسخگویی» در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قرار دارد، هنوز نتوانسته ۱۳ شرکت بیمه ای را به عضویت در این سامانه و پاسخگویی به مخاطبان مجاب کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، بیمه مرکزی از سال ۱۳۹۶ به عضویت این سامانه درآمده و از این طریق پاسخگوی ابهامات و سوالات مطرح شده است. چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۹۸ نیز نماینده این سامانه در جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه حضور یافت و به تبیین کارکردهای سامانه پرداخت.

پس از عدم اتصال بخش قابل توجهی از بیمه گران به این سامانه، بار دیگر مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی اوایل سال جاری و در نامه ای به مدیران عامل ۱۸ شرکت بیمه که تا آن روز سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نپیوسته بودند، از آنها خواست نسبت به معرفی نماینده برای عضویت در این سامانه اقدام کنند.

گرچه بیمه مرکزی در این سامانه بسیار فعال است و حتی اطلاعات مالی مربوط به خود را نیز با جزئیات قابل توجه در سایتش منتشر کرده است، اما هنوز تعداد چشمگیری از شرکت های بیمه ترجیح داده اند در این سامانه عضو نشوند.

مشخص نیست بیمه مرکزی در این زمینه می تواند از اهرم فشار استفاده کند یا خیر!

 

درخواست مجدد بیمه مرکزی از ۱۸ شرکت بیمه برای عضویت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

متن نامه الزام شرکت های بیمه برای پیوستن به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

* کد خبر: 15848

این را نیز بررسی کنید

اختصاصی/سهم شرکت های بیمه از تامین مالی سریال «پلاک ۱۳» + سند

خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان به سندی دست یافته که سهم شرکت های بیمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *