جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توان تسهیلات دهی بانک دی ۲ برابر شده است

میزان تسهیلات پرداختی بانک دی در سال جاری به بیش از ۲ برابر میزان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان،‌ به تازگی اطلاعات مالی دوره پنج ماهه منتهی به پایان مرداد ماه بانک دی منتشر شده است. مقایسه نسبت سپرده های جذب شده در این دوره با تسهیلات پرداختی در مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که در دوره مدیریت برات کریمی در این بانک، تا چه میزان این نسبت اصلاح شده است.

براساس این داده ها، مانده تسهیلات پرداختی بانک دی در پایان مرداد ماه سال ۱۳۹۹ عددی بیش از ۱۰۱ هزار میلیارد ریال بود، در حالی که این رقم در سال جاری به بیش از ۲۲۵ هزار میلیارد ریال رسیده است. این افزایش بیش از ۲٫۲ برابری از تمرکز جدی بانک بر روان سازی پرداخت تسهیلات حکایت دارد.

در نقطه مقابل، جمع سپرده های در اختیار بانک تا پایان مرداد ماه سال گذشته حدود ۲۹۵ هزار میلیارد ریال بوده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال جاری به بیش از ۴۴۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

اما اعداد در مقایسه با یکدیگر معنادار می شوند. در ۵ ماهه نخست سال گذشته، نسبت تسهیلات پرداختی به سپرده‌های موجود به عنوان یک شاخص مهم ارزیابی عملکرد بانک ها، تنها ۳۴ درصد بوده است، در حالی که این شاخص در سال جاری به بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است.

به عبارت دیگر، رشد نسبت تسهیلات پرداختی به سپرده های موجود در بانک در یک سال حدود ۴۷ درصد رشد را نشان می دهد که عددی کم سابقه است. این رشد، نه تنها نشان دهنده عزم بانک دی برای پرداخت تسهیلات به مشتریان به منظور جلب رضایت آنهاست، بلکه می تواند درآمد قابل توجهی برای بانک ایجاد کند.

 

این شاخص چگونه رشد کرد؟

بروکراسی اداری یکی از مهم‌ترین موانع پرداخت تسهیلات بانکی است. بسیاری از مردم اگرچه متقاضی دریافت تسهیلات هستند، اما به دلیل پیچیدگی های مرسوم در نظام بانکی، از این اقدام صرف نظر می کنند. بانک دی در دوره مدیریت جاری خود با حذف این روندهای مزاحم، مشتریان را به دریافت تسهیلات به منظور رفع نیازهای ضروری فراخوانده است.

پرداخت تسهیلات به مشاغل دارای هویت مجاز، استفاده از ظرفیت های قانونی برای دریافت وثایق و نیز توجه به نیاز مشتریان در طراحی طرح های تسهیلاتی، روند پرداخت تسهیلات را سرعت داده است.

 

نگاهی به طرح های تسهیلاتی بانک دی

این بانک در دو سال اخیر طرح های تسهیلاتی جذابی برای مشتریان خود ارائه کرده است. «دیدار دی» که طرحی برای اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی – حقوقی دارای مجوز بود، بر اساس گروه شغلی افراد طراحی شده و مبلغ و روش بازپرداخت آن نیز متناسب با نیاز مشتری کاملا انعطاف پذیر بود.

مشاغل پزشکی، دفاتر اسناد رسمی، مهندسین در کلیه صنوف، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر ازدواج و طلاق، دفاتر و کارگزاران حج و زیارت، رشته های مهندسی پزشکی، مهد کودک ها، دفاتر پلیس + ۱۰، دارالترجمه ها، آژانس‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی، دفاتر خدمات اینترنتی، مدارس غیرانتفاعی، معلمان، اولیاء دانش آموزان و دانشجویان، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و جامعه دانشگاهیان می توانستند از مزایای این طرح استفاده کنند.

در طرح ۲۴ ارزش آفرین، مشتریان حقیقی و حقوقی برای تامین نیازهای مالی خود می توانند معادل نسبتی از موجودی سپرده خود را با رعایت ضوابط و مقررات و مفاد خط مش و روش اجرائی اعتباری بانک تسهیلات در قالب عقود اسلامی دریافت کنند.

همچنین با هدف توسعه طرح های مناسبتی با استراتژی رسوخ در بازار و در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی به منظور کمک در اعتلای جایگاه ویژه بانوان در جامعه، طرح تسهیلاتی ویژه بانوان این بانک اجرایی شده که جامعه هدف آن همه بانوان شاغل و غیرشاغل است.

تسهیلات طرح جهش ارزش آفرین نیز در قالب قرارداد فروش اقساطی و در راستای توسعه سبد محصولات و خدمات و تحقق استاندارد مصارف و ایجاد درآمد پایدار برای بانک دی طراحی شده است.

این بانک همچنین در راستای حمایت از کسب و کارهایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده اند، طرح حمایتی از آسیب دیدگان کرونا را به منظور حمایت از پرستاران، بهیاران، پرسنل شاغل در بیمارستان ها و درمانگاه ها و مراکز سلامت ابلاغ شده است.

کد خبر: 15270

این را نیز بررسی کنید

سککوک بر تامین مالی بخش خصوصی و تعاونی بیشتر تمرکز کند

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر تأمین مالی صحیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *