دوشنبه , ۳ آبان ۱۴۰۰
خانه » ویژه » «جباری» بیمه رازی را متحول کرد

«جباری» بیمه رازی را متحول کرد

بیش از شش ماه از حضور علی جباری در شرکت بیمه رازی می گذرد و این شرکت در این مدت با تحولات قابل توجهی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان،‌ تغییرات مدیریتی می تواند سازمان ها را با چالش ها و یا دستاوردهای متعدد کوچک و بزرگ همراه کند. گرچه از چالش های درونی شرکت بیمه رازی اکنون خبری در دست نیست،‌ اما دستاوردهای آن را می توان با استناد به آن چه به صورت عمومی منتشر شده است، ارزیابی کرد.

آغاز تغییر با ابلاغ چرخش های استراتژیک

تغییرات کنونی شرکت بیمه رازی را می توان ناشی از تغییر استراتژی این شرکت دانست. جباری در بدو ورود خود به این شرکت ۵ چرخش استراتژیک، ۱۵ هدف کلان و ۲۰ راهبرد را ابلاغ کرد که در اثر آن تحولاتی ملموس در شرکت رخ داده است. ارتقای جایگاه و اعتبار بیمه رازی در صنعت بیمه در کنار افزایش اثربخشی و کارآمدی شرکت به عنوان بیمه گر حرفه ای برای بیمه گزاران، آحاد مردم و سهامداران شرکت، دو هدف بنیادین این ابلاغیه بود.

افزایش سرمایه

بیمه رازی با ثبت سرمایه ۱۹ هزار میلیارد ریال به جمع سه شرکت اول صنعت بیمه وارد شد. افزایش سرمایه ۵۳۴ درصدی بیمه رازی در حالی رخ داد که به گفته مدیرعامل، رسیدن به سرمایه ۳۰ هزار میلیارد ریالی از اهدف آتی این شرکت است.

از نتایج مهم این افزایش سرمایه، افزایش نسبت توانگری شرکت از ۱۰۲ درصد به بیش از ۲۳۸ درصد و  افزایش ظرفیت مجاز نگهداری هر ریسک بیمه رازی از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال به حدود ۵ هزار میلیارد ریال بود. این به آن معنی است که از نظر ظرفیت مجاز نگهداری در هر ریسک، بیمه رازی به رتبه پنجم در میان شرکت های خصوصی ارتقا یافته است.

اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت

با حضور جباری، علی رغم افزایش ۱۲۷ درصدی حق بیمه تولیدی این شرکت در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ که حتی از میانگین رشد ۴۵٫۷ صنعت بیمه نیز بالاتر بوده است، نسبت پرتفوی ثالث و درمان این شرکت از ۶۳ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۴۹ درصد در سال جاری کاهش یافته است که روند موجب کاهش ضریب خسارت و افزایش سودآوری در پایان سال خواهد شد.

این شرکت همچنان به عنوان لیدر بازار صنعت هوایی کشور در بین شرکت های خصوصی فعالیت می کند و با توجه افزایش سرمایه و افزایش سهم نگهداری، در حال تثبیت و توسعه سهم خود در این بازار و همچنین دیگر حوزه های حمل و نقل مانند حوزه کشتی و باربری است.

تحولات بیمه عمر

با تاکید مدیر عامل جدید بیمه رازی بر بازاریابی تهاجمی و توسعه سهم بازار، معاونت فنی بیمه های زندگی در ساختار سازمانی جدید بیمه رازی تشکیل شد و شرکت با این اقدام شاهد تداوم عملیاتی شدن سود مشارکت بالای ۳۰ درصد برای دومین سال متوالی به میزان ۳۴٫۵ درصد پس از رکورد منحصر به فرد ۳۹ درصدی سال ۱۳۹۹ و واریز آن به حساب بیمه گزاران این شرکت بوده است. از جمله دیگر دستاورد های این حوزه، معرفی طرح «مهر زندگی» و اقدام برای دریافت مجوز یک محصول جدید در حوزه بیمه های زندگی است.

تسهیلات برای مشتریان

بیمه رازی با افزایش تعداد نمایندگان خود از ۱۰۰۰ به ۱۲۰۰ نماینده در سطح کشور، قصد دارد سطح دسترسی مشتریان به این شرکت را افزایش داده و در نتیجه دریافت خدمات را تسهیل کند. رشد ۱۵۵ درصدی جذب نماینده در ۶ ماه گذشته موید این موضوع است.

از دیگر برنامه های شرکت برای جلب رضایت مشتریان و بیمه گزاران در راستای اجرای استراتژی های شرکت بیمه رازی، افزایش تعداد شعب، نهایی سازی فروش بیمه نامه با اقساط ۱۲ ماهه با مشارکت با شبکه بانکی کشور و معرفی بسته های بیمه ای جدید برای اصناف گوناگون است.

همچنین ایجاد امکان بارگذاری آنلاین مدارک مرتبط با بیمه درمان و عدم نیاز به مراجعه حضوری بیمه گذاران این رشته برای دریافت خسارت نیز از اقدامات موثر و در حال انجام  این شرکت است.

بازسازی شبکه فروش

تلاش برای ارائه پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر به نمایندگان، تخصیص کارت اعتباری به نمایندگان،‌ پرداخت وام خرید دفتر و سایر تسهیلات از جمله کمک هزینه ساخت و نصب تابلو، کمک هزینه طرح های بازاریابی، تجهیز دکوراسیون دفاتر و مشارکت در تبلیغات تنها بخشی از مهمترین اقدامات این شرکت در جهت حمایت از شبکه فروش بوده است.

همچنین سطح اختیارات نمایندگان بیمه رازی به میزان قابل قبولی افزایش یافته است، به طوری که نیاز آنها به مراجعه به شعب برای صدور بیمه نامه به حداقل رسیده است. نمایندگان بیمه رازی همچنین پیشتر در چالشی شرکت کرده بودند که نتیجه آن تعیین مبلغی بالغ بر ۲۵۰۰ میلیون ریال به عنوان جایزه برای نمایندگان بود. این مبلغ که تا چندی پیش پرداخت نشده بود،‌ به تازگی تسویه شد. همچنین نمایندگان بیمه رازی از بیمه درمان تکمیلی مشابه کارمندان برخوردار شدند.

از سوی دیگر، برای نخستین بار و به منظور تثبیت نقش برجسته نمایندگان در راهبردها و اهداف سازمان، پرداخت سود مشارکت در منافع به نمایندگان بیمه رازی انجام شد.

تحول دیجیتال

راه اندازی وب سرویس بیمه نامه های شخص ثالث بیمه رازی از مهمترین تحولات این بخش است. یکسان سازی همه خدمات وب سایت و اپلیکیشن شرکت بیمه رازی، توسعه اپلیکیشن برای همه انواع تلفن همراه و نیز رونمایی از سامانه هوشمند هم ‌بیمه‌گران بیمه رازی نیز تحولاتی جدی در حوزه فروش آنلاین ایجاد خواهد کرد.

قراردادهای بزرگ

شرکت بیمه رازی طی دوره کنونی مدیریت، دو قرارداد بزرگ را تجربه کرده است. این شرکت قراردادی با وزارت نیرو منعقد کرد که به واسطه آن ۵۰۰ هزار نفر از پرسنل این وزارتخانه تحت پوشش بیمه رازی قرار گرفتند. قرارداد با وزارت نیرو به دلیل گستردگی و پراکندگی کارکنان این وزارتخانه در سراسر کشور، یکی از بزرگترین قراردادهای صنعت بیمه است.

در اقدامی دیگر، فروشگاه های رفاه سراسر کشور تحت پوشش بیمه رازی درآمد. بیش از ۷۰۰ فروشگاه این مجموعه و شرکت های تابعه و ۱۶ هزار نفر بیمه شده آن، اکنون تحت پوشش بیمه رازی هستند. با سرعت کنونی حرکت بیمه رازی به سوی تحول، می توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، این شرکت به یکی از قدرتمندترین شرکت های بیمه در بازار بیمه ای کشور تبدیل شود.

تحول گسترده در روابط عمومی

همزمان با اعمال تغییرات ساختاری در بیمه رازی، روابط عمومی این شرکت نیز در دوره مدیریت علی جباری تحولات بزرگی را تجربه کرده است. یکی از مهمترین اقدامات این واحد در دوره جدید،‌ استفاده گسترده از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی درباره اقدامات شرکت و نیز ارتباط متقابل با مشتریان، شبکه فروش و عموم مخاطبان است.

راه اندازی استودیو خبر،‌ برپایی رویداد هفتگی «سه شنبه های پاسخگویی» و رویداد روزانه «ضیافت نور» ویژه ماه مبارک رمضان با پخش زنده جلسه پرسش و پاسخ مدیران شرکت از طریق پلتفرم اینستاگرام، انتشار روزنامه رازی با محور ارائه دستاوردها و اخبار شرکت،‌ مشاوره طراحی بیمه جامع اصحاب رسانه و ارائه آن به جامعه خبری و نیز افزایش چشمگیر اخبار تولیدی از مهمترین دستاوردهای روابط عمومی بیمه رازی در این مدت کوتاه بوده است.

نتایج یک تحقیق که با بررسی انواع کانال های شبکه مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و وب سایت ها انجام شده است، نشان می دهد بیمه رازی طی سه ماه منتهی به ابتدای شهریور ماه بیش از ۱۹۵ میلیون بار در فضای مجازی دیده شده که این در مقایسه با سایر رقبای صنعت عددی قابل توجه است. این در حالی است که بیمه رازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ درصد در تولید محتوای رسانه ای و تبلیغاتی رشد داشته است.

برپایی چالش اینستاگرامی نمایندگان بیمه رازی با عنوان «هر نماینده بیمه رازی یک صفحه اینستاگرام» نیز از اقدامات در حال اجرا در این واحد است.

* کد خبر: 15217

این را نیز بررسی کنید

شش ماه پرداخت حق بیمه بدون قرارداد برای مشترکان برق!

با وجود گذشت شش ماه از سال جاری، هنوز هیچ بیمه گری حوادث مشترکان خانگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *