دوشنبه , ۳ آبان ۱۴۰۰
خانه » ویژه » ارزیابی «کاردگر»، «ثبات» و «سوری» از عملکرد دوره اخیر سندیکای بیمه گران

ارزیابی «کاردگر»، «ثبات» و «سوری» از عملکرد دوره اخیر سندیکای بیمه گران

سندیکای بیمه گران ایران به روزهای پایانی دوره فعالیت دبیرکل کنونی نزدیک می شود و اکنون همه چشم ها به انتخابات پیش روست تا دبیرکل جدید این نهاد صنفی مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، سندیکای بیمه گران ایران وظیفه صیانت از حقوق و منافع قانونی، حرفه ای و صنفی اعضا در سازمان ها و مراجع ذیربط را برعهده دارد. کمک به بهبود مقررات و محیط کسب و کار صنعت بیمه نیز از دیگر اهداف تشکیل این نهاد بوده و هست. اما اکنون می توان پرسید که ارزیابی بیمه گران از دوره اخیر مدیریت سندیکا چیست؟ آیا نیازهای بیمه گران در این دوره برآورده شد؟ خواسته بیمه گران از دبیرکل بعدی سندیکا چیست؟

در آستانه برگزاری انتخابات دبیر کل جدید، جمعی از فعالان صنعت بیمه به این سوالات پاسخ داده اند.

 

ابراز تمایل «کاردگر» به تمدید دبیرکلی «کریمی»

مدیرعامل شرکت بیمه دانا با بیان این که بررسی عملکرد دو سال اخیر سندیکای بیمه گران ایران از اقدامات بسیار موثر این نهاد صنفی به نفع صنعت بیمه حکایت دارد، تاکید کرد که ادامه فعالیت دبیرکل کنونی سندیکا می تواند این دستاوردهای مطلوب را بیش از پیش افزایش دهد.

ابراهیم کاردگر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان با بیان این که سندیکای بیمه گران ایران به خودی خود یک نهاد صنفی مهم است، اما اعمال قدرت آن با توانایی های شخص دبیرکل ارتباط مستقیم دارد، اظهار کرد: ارزیابی ها به خوبی نشان می دهد عملکرد دوره کنونی سندیکا در مقایسه با دوره های قبلی، بسیار چشمگیرتر و اثربخش تر بوده است.

وی افزود: دبیرکل کنونی سندیکا در دو سال گذشته ارتباطات خوب و گسترده ای با مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه برقرار کرد و با این ارتباط توانست اقدامات شایسته ای برای صنعت بیمه انجام دهد. ضمن این که سطح ارتباطات دکتر کریمی با دولت آیت الله دکتر رئیسی بسیار گسترده تر خواهد بود و صنعت بیمه می تواند از این فرصت به بهترین شکل استفاده کند.

کاردگر به حل برخی مشکلات دیرین صنعت بیمه در دوره دبیرکل کنونی سندیکای بیمه گران اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرداری ها و به ویژه شهرداری مشهد، عوارض کلانی را از بیمه گران مطالبه می کردند و این موضوع به یک چالش جدی تبدیل شده بود، اما این مساله در دوره دبیرکلی ایشان حل شد. همچنین موضوع ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی که برای نمایندگان شرکت های بیمه یک چالش جدی بود، در این دوره حل شد. موضوع واکسیناسیون همه کارکنان صنعت بیمه و شبکه فروش هم با پیگیری های سندیکای بیمه گران ایران در دوره کنونی حل و فصل شد.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا همچنین به موضوع دفاع دبیرکل سندیکا از افزایش حق بیمه شخص ثالث متناسب با افزایش ۴۵ درصدی دیه در سال جاری اشاره کرد و با بیان این که این اقدام، کار بزرگی برای شرکت های بیمه بوده است، ادامه داد: بحث مالیات ارزش افزوده در رشته درمان که خود یک موضوع جدی برای صنعت بیمه بود، با رایزنی دکتر کریمی حل و فصل شد و البته موارد متعدد دیگری از این دست وجود دارد.

کاردگر با ابراز تمایل به تمدید دوره دبیرکلی «کریمی» بر سندیکای بیمه گران ایران، تاکید کرد که این نهاد باید ضمن تقویت هر چه بیشتر ارتباطات خود با نهادهای بالادستی، از حقوق شرکت های بیمه دفاع کند تا امکان ارائه خدمات بهتر به سایر ذی نفعان این صنعت نیز فراهم شود.

 

گشاده دستی دبیرکل در پرداخت حقوق و دستمزد و وام و هدیه مشهود بود

عضو شورای عالی بیمه با اشاره به این که گزارش مدونی از فعالیت های سندیکای بیمه گران ایران در دوره کنونی منتشر نشده است، گفت: در چنین شرایطی نمی توان درباره عملکرد این دوره نظر متقن و مستندی بیان کرد.

غلامعلی ثبات در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان افزود: روش مناسب آن است که با رجوع به اساسنامه سندیکا، بررسی شود که برای هر یک از وظایف و اختیارات مربوط به ارکان سندیکا، چه اقدامی شده است. به علاوه، لازم است گزارش مشروح هزینه کرد سندیکا نیز بررسی و ارزیابی شود تا اطمینان یابیم که فعالیت سندیکا در ابعاد مختلف توجیه مالی هم داشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سندیکا نهادی صنفی مبتنی بر قانون است و اساسنامه آن به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است، از دبیرکل انتظار می رود که بر مبنای وظایف و اختیارات مندرج در اساسنامه با صداقت و صراحت اقدام کرده و از محدوده قانونی و مقرراتی تعیین شده خارج نشود.

ثبات همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا با انتشار عمومی صورت های مالی سندیکای بیمه گران ایران موافق است یا خیر، به مشاهده صورت های مالی اخیر سندیکا در برخی سایت های خبری اشاره کرد و  گفت: صورت های مالی باید به اطلاع اعضای سندیکا و بیمه مرکزی برسد. البته گشاده دستی دبیرکل محترم در پرداخت حقوق و دستمزد و وام و هدیه نکته پوشیده ای نیست.

وی افزود: صورت های مالی فقط نشانگر دخل و خرج است، اما باید دید که ما به ازای عملی سندیکا در انجام وظایفش چه بوده است.

 

رفع موانع توسعه کسب کار بیمه در دستور کار باشد

دبیر کارگروه تخصصی شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران نیز رفع مشکل ماده ٣٨ تامین اجتماعی، حل مشکل عوارض صنفی شهرداری ها و تلاش برای اصلاح و بازنگری آیین نامه ها را از اقدامات مطلوب دوره کنونی سندیکا دانست و گفت: تهیه واکسن برای کارکنان صنعت بیمه نیز از اقدامات خوب این دوره مدیریتی بود.

بهمن سوری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، از دبیرکل آینده این نهاد خواست با استفاده از توان سیاسی و مدیریتی، در رفع موانع توسعه کسب کار بیمه و فرهنگسازی در صنعت بیمه تلاش کند.

اشاره تلویحی پژوهشکده بیمه به نقش دوره مدیریتی «سید محمد کریمی» در ایجاد مشکلات بیمه توسعه

* کد خبر: 15103

این را نیز بررسی کنید

شش ماه پرداخت حق بیمه بدون قرارداد برای مشترکان برق!

با وجود گذشت شش ماه از سال جاری، هنوز هیچ بیمه گری حوادث مشترکان خانگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *