پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سود ۵۵ میلیارد ریالی بانک ایران زمین از فروش املاک مازاد

بانک ایران زمین به تازگی و از محل اجرای دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر فروش تسریع در تعیین تکلیف و فروش املاک مازاد بر نیاز، بیش از ۵۵٫۳ میلیارد ریال سود شناسایی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، حجم قابل توجهی از املاک و اموال بانک ها نه به دلخواه آنها،‌ بلکه در نتیجه رد دیون و یا سرمایه گذاری های مقاطع خاص ایجاد شده اند، در حالی که می توان با فروش آنها هم هزینه نگهداری را به شدت کاهش داد و هم منابع آزاد شده را به منظور پرداخت تسهیلات استفاده کرد.

بانک مرکزی نیز بانک ها را به فروش اموال و املاک مازاد مکلف کرده است و به صورت مرتب، روند واگذاری این اموال توسط بانک ها را رصد می کند.

بانک ایران زمین نیز تا کنون ۸۸ مورد از این املاک را شناسایی کرده به صورت مزایده عمومی در معرض فروش قرار داده است. این بانک به تازگی اعلام کرده است که ۵ مورد ای از این املاک فروخته و منابع حاصل از آن به بانک تزریق شده است.

بهای فروش ۵ ملک عنوان شده بیش از ۷۸٫۵ میلیارد ریال برآورد شده است،‌ در حالی که بهای خرید آنها تنها ۲۳ میلیارد ریال بوده است. از این رو بانک ایران زمین از محل این واگذاری بیش از ۵۵٫۳ میلیارد ریال سود شناسایی کرده است.

کد خبر: 14883

این را نیز بررسی کنید

تامین مالی زنجیره‌ای ۷۰ درصد منابع تخصیصی به سرمایه درگردش را آزاد می‌کند

امیرحسین مزینی، معاون پژوهشی پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: بانک مرکزی در قالب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *