دوشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
خانه » بانک » رنگ بندی «بام» برای مشتریان اعتباری

رنگ بندی «بام» برای مشتریان اعتباری

«بام» وضعیت اعتباری و بازپرداخت اقساط تسهیلات گیرندگان را رنگ بندی می کند.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، منظم بودن در بازپرداخت اقساط تسهیلات می تواند در تعیین وضعیت اعتباری مشتریان بانک موثر باشد، از این رو همواره به تسهیلات گیرندگان توصیه می شود اقساط خود را مطابق برنامه زمان بندی اعلام شده بازپرداخت کنند.

سامانه «بام» بانک ملی ایران برای ساده سازی این روند نزد مشتریان، شرایط بازپرداخت اقساط آن ها را با چهار رنگ مختلف نشان می دهد.

بر این اساس، رنگ فیروزه ای به افراد دارای «بازپرداخت بسیار منظم» تعلق می گیرد. رنگ زرد نشان دهنده «بازپرداخت منظم»، رنگ نارجی نشان دهنده «بازپرداخت به نسبت منظم» و رنگ قرمز نشان دهنده «بازپرداخت نامنظم» اقساط است.

از این طریق، مشتریان می توانند وضعیت اعتباری خود را سنجیده و نسبت به بهبود آن اقدام کنند.

* کد خبر: 14385

این را نیز بررسی کنید

اعلام آمادگی بانک دی برای تأمین مالی طرح‌های گروه صنعتی میهن

در راستای حمایت از تولید داخلی و توسعه تعاملات با تولیدکنندگان داخلی، مدیرعامل بانک دی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *