سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیمه سینا با رشدهای جهشی به مجمع افزایش سرمایه می‌رود

بیمه سینا در حالی هفته آینده به مجمع افزایش سرمایه می رود که صورت های مالی سال منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ نشان می‌دهد این شرکت با هدایت «رضا جعفری» توانسته در این سال ۳۰۷۷ درصد رشد در سود انباشته را به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از صورت‌های مالی بیمه سینا از رشد ۴۰ درصدی حق بیمه تولیدی این شرکت درسال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن حکایت دارد.

نگاهی به سایر بندهای صورت های مالی شرکت نیز از رشدهای جهشی حکایت دارد، به طوری که سود خالص هر سهم بیمه سینا ۵۳۴ درصد، سود عملیاتی ۶۱۲ درصد و مجموع ذخایر حدود ۶۰ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

شرکت بیمه سینا که در سطح یک توانگری مالی قرار دارد، پس از افزایش سرمایه می‌تواند فعالیت توسعه‌یافته‌تری در بازار بیمه‌ای کشور داشته باشد. علاوه بر این با توجه به اقدامات انجام شده، سهم «وسین» به زودی از بازار پایه فرابورس به بازار اصلی بورس تهران ارتقاء پیدا خواهد کرد و شرایط بهتری در انتظار این سهم بیمه‌ای خواهد بود.

گفتنی است، سازمان بورس و اوراق بهادار به تازگی مجوز افزایش سرمایه ۲۹۲ درصدی بیمه سینا را صادر کرده است. بر این اساس، سهامداران این شرکت، هفته آینده افزایش سرمایه «وسین» از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۵۷۸٫۸ میلیارد تومان را به رای خواهند گذاشت تا به این ترتیب، بیمه سینا به جمع شرکت‌های بزرگ صنعت بیمه بپیوندد.

کد خبر: 14336

این را نیز بررسی کنید

 نرخ رشد حق بیمه شخص ثالث ۳۵.۵درصد

پیرو افزایش ۳۳.۳ درصدی نرخ دیه، شورای عالی بیمه در راستای حمایت از معیشت بیمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *