پنج شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
خانه » بیمه » رونمایی بیمه آرمان از سامانه صدور بیمه نامه مسافرتی اتباع خارجی

رونمایی بیمه آرمان از سامانه صدور بیمه نامه مسافرتی اتباع خارجی

شرکت بیمه آرمان از دستگاهی رونمایی کرد که به وسیله آن، صدور بیمه نامه مسافرتی اتباع خارجی ورودی به کشور کاملا مکانیزه می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، امروز در نشستی با حضور کامبیز پیکارجو مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران شرکت بیمه آرمان، دستگاه INEX که قابلیت اسکن پاسپورت در مبادی ورودی کشور و دریافت پول نقد برای صدور بیمه نامه مسافر تی را دارد، در معرض دید خبرنگاران قرار گرفت.

این دستگاه بدون دخالت اپراتور و کاملا به صورت مستقل حق بیمه را بر اساس سن و مدت سفر افراد محاسبه کرده و پس از دریافت حق بیمه بر اساس ارزهای جهانروا، بیمه نامه را با کد یکتا صادر می کند.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان در این مراسم با بیان این که صدور بیمه نامه با حداکثر سرعت و دقت برای اتباع خارجی ورودی به کشور از الزاماتی بود که توسط کمیته ساماندهی مرزهای بیمه مرکزی بارها روی آن تاکید شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه ما توانستیم با طراحی این سامانه، نه تنها فصل تازه ای از خدمات بیمه آرمان را آغاز کنیم، بلکه در سطح ملی خدمتی آبرومند به مسافرانی خارجی ارائه دهیم.

پیکارجو با تاکید بر این که این سامانه به صورت کنسرسیومی متشکل از چند شرکت بیمه ای با سرمایه گذاری شرکت بیمه آرمان عملیاتی شده است، گفت: تا کنون ۴۰ دستگاه INEX در مرزهای کشور نصب شده و به زودی سایر مرزها نیز به این سامانه مجهز خواهند شد.

به گفته او، کاربری ساده، شفافیت مالی، امکان تعامل با همه مسافران به زبان و پول رایج کشورهای مختلف، معتبر بودن بیمه نامه صادره و جلوگیری از برزو هر گونه تخلف در این موارد، از جمله کارکردهای سامانه ابداعی این شرکت است.

حمیدرضا امیرحسنخانی معاون اجرایی شرکت بیمه آرمان نیز در این نشست با بیان این که حق بیمه این بیمه نامه بر اساس نرخ های ابلاغی بیمه مرکزی محاسبه می شود، گفت: نرخ ارز مورد محاسبه در این سامانه بر اساس داده های دریافتی از بانک مرکزی است و مابه التفاوت پول دریافتی از بیمه گزار تا حق بیمه نیز به صورت کارت هدیه ریالی به او بازگردانده می شود.

وی با اشاره به این که همه نهادهای نظارتی بر طراحی و اجرای این سامانه کنترل داشته و مرزهای جلفا، نوردوز، بیله سوار، آستارا و فرودگاه امام خمینی در فاز نخست به آن مجهز شده اند، اظهار کرد: انتخاب نقاط نصب سامانه با شورای امنیت کشور بوده و در آینده امکان نصب INEX در همه مرزهای دریایی، هوایی و زمینی وجود دارد.

او با بیان این که بیمه آرمان تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این سامانه هزینه کرده است، اظهار کرد: سامانه INEX فقط فروشنده بیمه نامه مسافرتی شرکت بیمه آرمان نیست، بلکه تنها سرمایه گذاری و پیاده سازی این طرح با شرکت ماست و همه شرکت های علاقه مند به استفاده از این پرتفو می توانند به سامانه بپیوندند.

مهدی ایرانی، مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه آرمان نیز در این نشست با اشاره به این که در این سامانه فقط به فکر فروش بیمه نامه مسافرتی نبوده ایم، گفت: یکی از نیازهای اساسی هر بیمه گزار، خدمات پس از فروش است، در حالی که پیش از این بیمه گزاران خارجی از چنین خدماتی تقریبا بی بهره بودند تا این که شرکت بیمه آرمان یک مرکز تماس چند زبانه به این منظور راه اندازی کرد و اکنون همه بیمه گزاران ورودی به کشور می توانند پس از خرید بیمه نامه، راهنمایی های لازم را از آن دریافت کنند.

وی با بیان این که این بیمه نامه حوادث و خسارت های مرتبط با حوزه درمان از جمله دندانپزشکی را پوشش می دهد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۷ میلیون نفر مسافر خارجی به کشور وارد شده است و گرچه این رقم در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در روزهای پایانی سال با نوسان همراه شد، اما با احتساب حق بیمه بین ۲٫۵ تا ۵ یورو برای هر بیمه نامه مسافرتی، عایدی خوبی نصیب کشور خواهد شد.

او همچنین رقابتی شدن فضا در فروش بیمه نامه به مسافران خارجی ورودی به کشور را نامطلوب خواند و با بیان این که در این بیمه نامه، موضوع آبروی کشور مطرح است، اظهار کرد: همه تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به بیمه گزاران و ایجاد خاطره خوش از خدمات بیمه ای در کشورمان است.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت بیمه آرمان به برخی سوالات درباره آخرین وضعیت شرکت در حوزه حق بیمه تولیدی، مطالبات معوق و بازارهای جدید پاسخ داد.

پیکارجو با بیان این که به زودی هیات مدیره جدید شرکت بیمه آرمان انتخاب و معرفی خواهد شد گفت: شرکت در سال ۱۳۹۷ با زیان انباشته قابل توجهی مواجه بود، در حالی که با بهینه کردن پرتفو، انتخاب ریسک درست و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، آن شرایط به طور کلی دگرگون شده است.

وی با اشاره به این که مطالبات بیمه آرمان از شرکت سایپا با دریافت بخشی از سهام تا حدی تعدیل شده و مابقی آن نیز در پروسه عملیاتی شدن است، اظهار کرد: بیمه آرمان به کانال سود مستمر، پایدار و با ثبات ورود خواهد کرد و از سال ۱۴۰۰ پروژه توسعه پرتفو و افزایش کیفیت خدمات را در دستور کار خواهد داشت.

پیکارجو با اشاره به این که شرکت اکنون بیش از دو سوم خسارت های سال ۱۳۹۸ را پرداخت کرده است، افزود: بیمه آرمان به حوزه های بیمه گری دیجیتال و بیمه بانک ورود خواهد کرد.

* کد خبر: 13970

این را نیز بررسی کنید

بیمه رازی

تقدیر از نمایندگان برتر جشنواره رازمان

جشنواره فروش بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی دیجیتال (طرح رازمان) از ۲۲آذر ۱۳۹۹ آغاز و ۲۱ اسفندماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *