دوشنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
خانه » ویژه » ورود بیمه ملت به حوزه های جدید بیمه گری دیجیتال

ورود بیمه ملت به حوزه های جدید بیمه گری دیجیتال

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان

مدیرعامل شرکت بیمه ملت از ورود این شرکت به حوزه های جدید از فرایندهای دیجیتال بیمه گری خبر داد.

اسماعیل دلفراز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، با بیان این که آینده صنعت بیمه از آن فین تک ها و فناوری های دیجیتال است، گفت: نسل آینده به اندازه نسل کنونی صبور نیست که بروکراسی های اداری در عملیات های مختلف را تحمل کند و به دنبال دسترسی سریع، آسان و با دقت به خدمات است.

وی با تاکید بر این که صنعت بیمه باید تا حد امکان از مقررات دست و پاگیر رها شده و به دنیای مدرن خدمات رسانی دیجیتال ورود کند، افزود: شرکت بیمه ملت اکنون با راه اندازی پلتفرم «ملت تک» گام بلندی در این عرصه برداشته و توانسته نیاز بخش قابل توجهی از مخاطبان خود در حوزه فروش را برآورده کند.

مدیرعامل شرکت بیمه ملت «ملت تک» را یک فناوری به روز و تولید شده توسط نیروهای داخلی خواند و با اشاره به این که این پلتفرم می تواند بیش از پیش توسعه یابد، خاطرنشان کرد: علاوه بر پوشش های جدیدی که در «ملت تک» ارائه خواهد شد، شیوه خدمت رسانی آن نیز متناسب با نیازها به روز می شود و در نتیجه دامنه پوشش آن گسترش می یابد.

دلفراز همچنین با تاکید بر این که خدمات نوین بیمه گری نباید به «صدور» و «فروش» بیمه نامه محدود شود، گفت: گرچه دنیا نیز بیشتر فقط در همین حوزه متمرکز شده است، اما به نظر من می توان فرایند پرداخت خسارت را نیز به دست فناوری سپرد.

به گفته او، شرکت بیمه ملت از معدود شرکت هایی است که از فناوری آی تی منحصر به فرد خود استفاده می کند و از این رو می تواند با توسعه وب سرویس خود، خدمات تازه ای نیز تعریف کند که یکی از همین خدمات، پرداخت خسارت دیجیتال است.

دلفراز با اشاره به این که پرداخت خسارت درمان به صورت دیجیتال، می تواند نخستین گام در این حوزه باشد، اظهار کرد: می توان از بیمه گزار خواست مدارک خسارت خود را طی یک فرایند غیرحضوری به دست بیمه گر برساند و در ادامه طی بررسی های کارشناسی و تایید مدارک، خسارت مورد نظر پرداخت شود.

او با اشاره به این که بیمه های درمان مخاطب فراوانی دارند و از این رو میزان مراجعات این بیمه گزاران به شرکت ها باید تا حد امکان کاهش یابد، افزود: این کار هم به نفع بیمه گر و هم به نفع بیمه گزار است و از این رو شرکت بیمه ملت بر روی آن سرمایه گذاری کرده است.

دلفراز افزود: پرداخت خسارت در رشته هایی مانند اتومبیل یا آتش سوزی به بررسی حضوری و میدانی کارشناسان نیاز دارد، اما در رشته هایی مانند درمان می توان به سادگی ارزیابی ها را از راه دور انجام داد و در نتیجه از فناوری اطلاعات بهره برداری حداکثری داشت.

* کد خبر: 13888

این را نیز بررسی کنید

مدیرعامل بیمه رازی: باید خدمات و محصولات جدید طراحی کنیم

مدیرعامل شرکت بیمه رازی، اولویت نخست صنعت بیمه را تدوین مدل های ارتباطی و تولید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *