پنج شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
خانه » ویژه » #به_شعب_بانک_نرویم، ادای دین بانک ملی ایران به کارکنان نظام بانکی

#به_شعب_بانک_نرویم، ادای دین بانک ملی ایران به کارکنان نظام بانکی

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان

بانک ملی ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا نقش قابل توجهی در اطلاع رسانی درباره راه های شیوع این بیماری، روش های جلوگیری از انتقال آن و نیز تلاش برای کاهش مخاطرات ناشی از حضور در شعب بانک ها به عنوان یکی از کانون های اصلی ابتلا به کرونا داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، مطالعات نشان داده است اسکناس، کاغذ و وسایل مشترک موجود در شعب بانک ها مانند خودکار و مهر می توانند مستعدترین ابزار برای انتقال بیماری کرونا باشد؛ همچنین تجمع در محیط سربسته، کوچک و متراکمی چون شعبه بانک نیز به راحتی می تواند بیماری را منتقل و افراد حاضر در این مکان ها را مبتلا کند.

اما از آنجا که بانک، محل مراجعه بسیاری از افراد است و تقریبا کسی نیست که در طول یک سال مراجعه به بانک را نیاز نداشته باشد، پس باید راه حلی پیدا می شد تا ضمن رفع نیاز مشتریان، معضل شیوع کرونا در شعب نیز تا حد قابل توجهی برطرف شود.

راه حل این مساله، تشویق به استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری بود، کاری که بانک ملی ایران از همان ابتدای پاندمی کرونا آن را آغاز کرد. این بانک که خود خدمات غیرحضوری گسترده ای را برای مشتریانش پیاده سازی و اجرا کرده است، با ابداع «#به_شعب_بانک_نرویم» در فضای مجازی نیز توانست به خوبی این اقدام را تبلیغ و ترویج کند.

استفاده از ظرفیت سلبریتی ها در این زمینه بسیار کارساز بود. شهاب مظفری نخستین کسی بود که با همکاری بانک ملی ایران پیام «#به_شعب_بانک_نرویم» را منتشر کرد و به تازگی آتیلا پسیانی نیز در ویدئویی از مشتریان بانک ها خواسته است تا حد امکان رفتن به شعب را به تعویق بیاندازند.

#به_شعب_بانک_نرویم در شبکه های اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته و ویدئوها و پیام های مرتبط با آن هزاران بار دیده شده است. علاوه بر اینستاگرام که محل مناسبی برای بازنشر ویدئوهای مرتبط با این هشتگ بود، کاربران توییتر نیز به سرعت این پویش را منتشر کردند و از مردم خواستند برای انجام امور بانکی مانند انتقال وجه، خرید واحدهای سرمایه گذاری ETF، تبادل اسکناس و … از حضور در شعب خودداری کنند.

گفته می شود تا کنون بیش از ۱۲۰ نفر از کارکنان بانک ها در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، اما بانک ملی ایران با راه اندازی این پویش دین خود را به شبکه بانکی ادا کرد و سرعت بزرگتر شدن قاب عکس کارکنان فقید بانک ها را کاهش داد.

این شاید برای نخستین بار بود که یک بانک نه برای تبلیغات خدمات خود، بلکه با هدف کمک به حفظ جان همه کارکنان شبکه بانکی چنین پویشی را راه اندازی و برای گسترش آن هزینه کرد. استفاده از فضاهای تبلیغاتی گسترده در سطح شهر و نیز ساخت ویدئو با حضور هنرمندان شناخته شده هزینه زاست، اما بانک ملی ایران در قالب مسئولیت اجتماعی خود در قبال کارکنان نظام بانکی و عموم مردم جامعه، این حرکت اثرگذار را پایه گذاری کرد.

تجربه پایه گذاری این هشتگ که همه شبکه بانکی را تحت پوشش قرار می دهد، می تواند به عنوان یک اقدام جدید در حوزه اطلاع رسانی های مشترک بررسی شده و نمونه های مشابه آن نیز در آینده تکرار شود.

 

* کد خبر: 13765

این را نیز بررسی کنید

اختصاصی/ ۱۷ کارگزار برخط قانونی از سوی بیمه مرکزی مشخص شدند

اسامی ۱۷ کارگزار رسمی برخط دارای مجوز یا در حال طی مراحل دریافت مجوز از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *