جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹
خانه » ویژه » ارزیابی بیمه گران از «زنگ بیمه» و پیشنهاد انتقال آن به «شاد»

ارزیابی بیمه گران از «زنگ بیمه» و پیشنهاد انتقال آن به «شاد»

بیمه مرکزی مدتی است فرهنگ سازی بیمه در میان دانش آموزان را با گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتاب های درسی آغاز کرده و پروژه «زنگ بیمه» را نیز کلید زده است. «زنگ بیمه» به عنوان یکی از پروژه های مرتبط با توسعه فرهنگ بیمه، ۱۹ آبان سال گذشته در چندین مدرسه کشور اجرا شد. در این مراسم تعدادی از مدیران صنعت بیمه کشور با حضور در میان دانش آموزان، به تبیین ساده مفاهیم بیمه ای پرداخته و آنها را با مسائل این حوزه آشنا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، این پروژه با همکاری شرکت های بیمه اجرایی شد و اکنون می توان به ارزیابی آن پرداخت. آن طور که برآیند کلی نظرها نشان می دهد، بر اجرای «زنگ بیمه» توافق نسبی وجود دارد، اما درباره جزئیات آن پیشنهادهایی نیز مطرح است.

خبرنگار ما در این باره با چند تن از مدیران شرکت های بیمه که پیش از این در اجرای پروژه «زنگ بیمه» مشارکت کرده اند گفت و گو کرده است.

مریم زمردیان مدیر روابط عمومی شرکت بیمه سامان با بیان این که آموزش های بیمه ای در سنین کودکی می تواند به ارتقای کیفیت زندگی نسل های بعدی کمک کند، گفت: حضور در مدارس برای انتقال مفاهیم بیمه ای به کودکان می تواند در این زمینه اقدامی قابل توجه باشد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت بیمه مرکزی در اجرای طرح های سراسری به منظور فرهنگ سازی بیمه، افزود: اجرای برنامه های آموزشی برای دانش آموزان نباید پروژه ای کوتاه مدت تلقی شود، بلکه با استمرار آن در بلندمدت می توان این برنامه را اقدامی در جهت افزایش با کیفیت ضریب نفوذ بیمه قلمداد کرد.

زمردیان همچنین با تاکید بر این که داشتن بیمه نامه به ویژه در شرایط فراگیری بیماری کرونا برای همه مردم الزامی است، گفت: کودکان می توانند بهترین سفیر برای توسعه فرهنگ بیمه در میان خانواده ها باشند و صنعت بیمه نیز باید از این ظرفیت به صورت حداکثری استفاده کند.

مدیر روابط عمومی شرکت بیمه سامان اضافه کردن سرفصل و موضوعات بیمه ای در کتب درسی را نیز الزامی خواند و افزود: اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در مدارس و نیز مسابقاتی با موضوع «بیمه» در روز بیمه نیز می تواند در این حوزه بسیار اثرگذار باشد.

سید فرید میرموسوی مدیر روابط عمومی شرکت بیمه دی نیز با تاکید بر این که برگزاری برنامه های فرهنگی مانند «زنگ بیمه» می تواند در توسعه فرهنگ بیمه به ویژه میان کودکان بسیار اثرگذار باشد، گفت: معتقدم با تولید محتوای آنلاین و درج آن در اپلیکیشن هایی مانند «شاد» که این روزها مورد استفاده همه دانش آموزان است، می توان به این اقدامات عمق بیشتری داد.

مدیر روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران نیز با بیان این که به طور کلی هر اقدامی در جهت افزایش سواد بیمه ای جامعه به ویژه برای دانش آموزان مفید است، اظهار کرد: باید روی تهیه بسته های آموزشی برای افزایش مهارت های مرتبط با بیمه برای دانش آموزان بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به این که شیوه های پیشین در این حوزه اثرگذاری چندانی نداشته است، افزود: می توان شیوه های جدیدتری را در این حوزه استفاده کرد و آموزش مهارتهای زندگی را به جای تبلیغ مستقیم مزایای بیمه در دستور کار قرار داد.

او ادامه داد: فرهنگ سازی مناسب این است که افراد مهارتهای درست زندگی کردن را یاد بگیرند و به نظر من رسالت اصلی شرکت های بیمه و بیمه گران هم همین است.

مهدی شمسایی مدیر روابط عمومی شرکت بیمه نوین نیز با بیان این که سالها برای ارتقای فرهنگ بیمه به ویژه میان کودکان بحث می شد، گفت: سال گذشته در شورای مدیران روابط عمومی صنعت بیمه در بیمه مرکزی، برگزاری مراسم «زنگ بیمه» مصوب شد که به نظر من بسیار خوب و مفید بود.

وی با اشاره به این که این برنامه و امثال آن می تواند در راستای هدف اصلی توسعه فرهنگ بیمه بسیار مثمر ثمر باشد، اظهار کرد: با همکاری سندیکای بیمه گران ایران و استفاده از شورای هماهنگی استانی سندیکا، تا قبل از شیوع کرونا اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شد.

دبیر سابق کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران با بیان این که در پروژه زنگ بیمه، انسجام بسیار خوبی میان بیمه مرکزی سندیکا و شرکت های بیمه مشاهده شد، گفت: در شرایط کرونا، باید برای ادامه این پروژه تصمیم تازه ای اتخاذ شود و طبیعتا می توان از ظرفیت فضای مجازی به این منظور کمک گرفت.

مدیر روابط عمومی شرکت بیمه نوین خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل مناسبی که میان رئیس کل بیمه مرکزی و وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته شکل گرفت، می توان با انجام مطالعات بیشتر، از این پس نیز با استفاده از همان ظرفیت، محتوای لازم را تولید و برای انتشار از طریق اپلیکیشن شاد اقدام کرد؛ گرچه طبیعتا اثرگذاری رویدادهای فیزیکی و حضوری، بیش از رویدادهای مجازی است.

«زنگ بیمه» فردا نواخته می شود

* کد خبر: 13586

این را نیز بررسی کنید

بیمه

جدول توانگری کامل شد؛ «ایران» و «معلم» در سطح «دو»، سایر شرکت ها در سطح «یک»

بیمه مرکزی جدول توانگری مالی شرکت های بیمه را که پیش از این به طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *