سه شنبه , ۶ آبان ۱۳۹۹
خانه » بیمه » واکنش «منفی» بیمه گران به هزینه های اولین نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه

واکنش «منفی» بیمه گران به هزینه های اولین نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه

انتشار گزارش «پیشنهاد نجومی ۱۵ میلیارد تومانی برای برگزاری اولین نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه!» واکنش های قابل توجهی را از سوی بیمه گران به همراه داشت، اما می توان خلاصه آن را در جمله «با این هزینه ها موافق نیستیم» جمع بندی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، ماجرا از این قرار است که یک برنامه گزار پیشنهاد برگزاری «اولین نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه» را با هزینه ۱۵ میلیارد تومان به شرکت های بیمه ارائه کرده است. جزئیات کامل این پیشنهاد را می توانید از اینجا بخوانید و فایل مرتبط را از اینجا دانلود کنید.

پس از انتشار این گزارش، تعداد قابل توجهی از بیمه گران و فعالان صنعت بیمه نسبت به آن واکنش نشان دادند که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:

نیما نوراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو:

به نظرم هزینه کنفرانس ها و رویدادهای مجازی، به ویژه در این شرایط خاص کشور باید مدیریت شود. به طور کلی یکی از مزیت های برگزاری جلسات مجازی، باید کاهش شدید در هزینه ها باشد. البته ما هنوز درباره این رویداد تصمیمی نگرفته ایم و قرار است موضوع در هیات مدیره مطرح شود.

رامتین حامی فرد، مدیر روابط عمومی و ارتباط با مشتریان شرکت بیمه باران:

ما پیش از این با مسئولان برگزاری نمایشگاه صحبت کردیم و گفتیم این موضوع می بایست در هیات مدیره شرکت مطرح شود. هزینه های اعلامی برای یک شرکت تازه تاسیس خصوصی، بسیار سنگین است و حضور احتمالی ما منوط به بودجه ای است که هیات مدیره شرکت آن را مصوب کند نه مبلغ اعلامی.

مهدی شمسایی ظفرقندی، مدیر روابط عمومی شرکت بیمه نوین و دبیر سابق کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران:

ماهیت برگزاری نمایشگاه ها در دنیا عینیت بخشیدن به مخاطب و مراجعین است و بر همین اساس “نمایشگاه” باید محلی برای عینیت بخشیدن به خدمات شرکت ها باشد، بنابراین نمی توان عنوان رویدادی که پیشنهاد شده است را نمایشگاه گذاشت. می توان آن را حداکثر یک رسانه جدید نامید.

اگر این طور بود، نمایشگاه های مطرحی مانند جیتکس در دوبی و امثالهم می توانستند با اجرای زیرساخت های فناوری اطلاعات، نمایشگاه های خود را به شکل مجازی و بسیار قوی برگزار کنند و ابزارش را نیز در دست داشتند ،اما چنین اتفاقی رخ نداده است که دقیقا به دلیل ماهیت موضوعی تحت عنوان “نمایشگاه” است.

از سوی دیگر رویدادهای مجازی هنوز در کشور ما امتحان خود را پس نداده اند. اولا ابزاری در دست نیست تا آنها را نظر میزان اثرگذاری ارزیابی کرد. ثانیا آنچه در طرح پیشنهادی با عنوان اولین نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه دیده می شود، هزینه هایی بسیار زیاد بدون در نظر گرفتن میزان هزینه و فایده است. با یک بررسی کلی می توان دریافت که چنین هزینه ای توجیه پذیر نیست و طبیعی است که شرکت های کوچک نمی توانند آن را تامین کنند.

با توجه به آنچه گفته شد، اگر چنین رویدادی را نه یک “نمایشگاه” که یک رویداد رسانه ای در نظر بگیریم، برگزاری آن را نمی توان رد کرد و یا خالی از فایده دانست؛ بلکه در زمانه ای که صنعت بیمه بیش از هر چیز دیگری به همدلی و هم اندیشی نیاز دارد، چنین رویدادهایی را باید به فال نیک گرفت. به اعتقاد من برای اجرای چنین رویدادی باید در وهله اول هزینه‌های آن را بازنگری و توجیه پذیر کرد و در وهله دوم نیز پیشنهاد می شود بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی و ناظر از این طرح حمایت کند و شرکت های بیمه نیز در کنار آن حضور داشته باشند.

امیر لعلی، مدیر روابط عمومی شرکت بیمه تعاون:

کرونا باعث شده است که شاهد اشکال جدیدی از برگزاری نمایشگاه‌ها، سمینارها، دوره‌های آموزشی و … باشیم و این فرصت‌های جدیدی را به روی ما می‌گشاید. نمی‌توان به دلیل کرونا و با توجه به طولانی شدن آن، بخش‌های مهمی از تعاملات را کمرنگ کرد.

بی‌تردید برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از اتفاقات خوبی است که به برندها برای ارتباط منسجم‌تر مستقیم با مخاطبان و دریافت پیام و نیازهای آن‌ها و در مقابل، معرفی دقیق‌تر محصولات کمک می‌کند. حال که امکان برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی کمتر شده است و مخاطبان هم اقبال چندانی نسبت به این موضوع نشان نمی‌دهند، برگزاری نمایشگاه مجازی می‌تواند راهگشا باشد.

نمایشگاه مجازی هنوز تا نقطه مطلوب خود فاصله دارد و ریسک‌های زیادی بر آن مترتب است. در حال حاضر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نهادها، کارکردی نمایشگاه‌گونه دارند و می‌توانند به این بستر کمک کنند.

پیش از این چند نمایشگاه‌های مجازی در حوزه‌های مختلف طرح‌ریزی شده بودند که به دلایل متعدد، برگزاری آن‌ها متوقف شد. شناسایی دلایل شکست این نمایشگاه‌ها می‌تواند در موفقیت نمایشگاه پیش رو مؤثر باشد.

بی‌تردید همواره هنگامی که از استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های آنلاین صحبت به میان می‌آید، هدف افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه هاست. در واقع این انتظار وجود دارد که هزینه‌های برگزاری نمایشگاه آنلاین به مراتب کمتر از نمایشگاه فیزیکی بوده و در مقابل منافع آن چند برابر باشد. در این زمینه نیاز به بررسی بیشتر و همفکری گروهی است که با خرد جمعی امکان تحقق آن وجود دارد، ولی طبیعتا باید سال اول برگزاری را دوره آزمایشی و با کمترین هزینه و شناسایی ریسک‌های احتمالی قلمداد کرد.

حمید رضا حاجی اشرفی، فعال صنعت بیمه:

امیدوارم این ارقام واقعیت نداشته باشد. اگر درست باشد، نشان می دهد که پول های جمع آوری شده در ذخائر شرکت ها باید به شکلی هزینه شوند، صورتحساب ساخته شود و عده ای از آن نفع ببرند. ان شاءالله کارشناسان نهادهای نظارتی به این گونه موارد توجه کنند تا سلامت بازار بیمه حفظ شود.

تا این بساط خودنمایی و حاتم بخشی از جیب بیمه گزاران در صنعت بیمه برای دیده شدن چند روزه بی نتیجه چند نفر آدم خاص خاتمه پیدا نکند، متاسفانه این صنعت و این بازار در چمبره عقب ماندگی باقی می ماند و پیشرفت نمی کند. معلوم نیست «شو من» ها چه زمانی دست از سر این صنعت بر می دارند.

 

پیشنهاد نجومی ۱۵ میلیارد تومانی برای برگزاری اولین نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه! + اسناد

* کد خبر: 13452

این را نیز بررسی کنید

رئیس کل بیمه مرکزی

بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از صندوق بیمه کشاورزی

رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از صندوق بیمه کشاورزی، فراگیری بیمه محصولات کشاورزی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *