جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افزایش ۱۱ درصدی صدور بیمه نامه شخص ثالث موتور با بخشودگی جرائم

مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه ایران از افزایش ۱۱ درصدی صدور بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی توسط این شرکت در اثر اجرای طرح ملی بخشودگی جرائم خبر داد.

عباسعلی فراشیانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان با بیان این که تقریبا نیمی از بیمه نامه های شخص ثالث توسط شرکت بیمه ایران صادر می شود، گفت: می توان پیش بینی کرد که همین میزان رشد در بیمه نامه های شخص ثالث صادره توسط سایر شرکت ها نیز رخ داده است.

وی با اشاره به این که اجرای طرح ملی بخشودگی صد درصدی جرائم بیمه نامه شخص ثالث ویژه موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی با استقبال خوبی از سوی دارندگان این وسائل نقلیه مواجه شده است، اظهار کرد: این طرح به معنی واقعی کلمه «ملی» بود که با تدبیر بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت های بدنی اجرا شد.

فراشیانی در پاسخ به انتقادهایی مبنی بر این که بخشودگی جرائم، سایر دارندگان وسایل نقلیه را به نخریدن بیمه نامه تشویق می کند، گفت: این یک طرح حمایتی مربوط به اقشار ضعیف جامعه بود که آنها را در مقابل ریسک تصادف حفاظت کند.

وی با بیان این که ضریب خسارت بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها همواره بیش از ۱۰۰ درصد بوده است، اظهار کرد: صنعت بیمه نه از بعد نفع اقتصادی بلکه از بعد اجتماعی و حمایتی این بیمه نامه را صادر می کند.

فراشیانی افزود: حق بیمه شخص ثالث یک موتورسیکلت در حالت حداقلی و با اعمال جریمه های بیش از یک میلیون تومان است، در حالی که پس از بخشودگی جرائم این عدد به حدود ۵۵۰ هزار تومان کاهش می یابد و در نتیجه دارنده موتورسیکلت به خرید بیمه نامه تشویق می شود.

به گفته وی، تا چند سال پیش قیمت یک موتورسیکلت از حق بیمه آن کمتر بود، بنابراین بسیاری از موتورسواران رغبتی برای خرید بیمه نامه شخص ثالث نداشتند، اما اکنون با افزایش قیمت موتورسیکلت و افزایش نرخ دیه، تمایل به خرید بیمه نامه شخص ثالث بیشتر شده است.

طرح ملی بخشودگی صد درصدی جرائم بیمه نامه شخص ثالث ویژه موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی از اول تیر ماه آغاز شد و پایان شهریورماه به اتمام می رسد.

 

راهکارهای «پیکارجو» برای افزایش فروش بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت

بیمه شخص ثالث، موتورسیکلت سواران متخلف و لزوم محرومیت از حقوق اجتماعی

کد خبر: 13300

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *