بیمه مرکزی توانسته است رضایت حداکثری کاربران سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را کسب کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، بیمه مرکزی که ۱۳ اذر ماه سال ۱۳۹۷ همزمان با روز ملی بیمه به این سامانه پیوسته، تا کنون ۱۰۷ سوال را در پوشه خود دریافت کرده و به همه آنها پاسخ داده است.
با وجود ثبت ۲۶ شکایت از پاسخ های این نهاد، ۲۳ شکایت پاسخ داده شده و مجموع این عوامل به کسب رضایت بیش از ۹۷ درصدی کاربران از نحوه پاسخگویی بیمه مرکزی به سوالات منتهی شده است.
پیشتر بیمه مرکزی از سایر شرکت های بیمه ای نیز خواسته بود به این سامانه بپیوندند؛ با این حال تا کنون تقریبا نیمی از موسسات بیمه ای عضو این سامانه شده اند.
سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به عموم شهروندان این حق را می دهد که از هر موسسه عمومی و خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی درخواست اطلاعات کرده و پاسخ را دریافت کند.
* کد خبر: 13257