شنبه , ۵ مهر ۱۳۹۹
خانه » ویژه » «بیان هنرمندانه»و«اهمیت رسانه»،کلیدواژه اقدامات و مواضع اخیر بیمه مرکزی

«بیان هنرمندانه»و«اهمیت رسانه»،کلیدواژه اقدامات و مواضع اخیر بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی چندی است که بر دو موضوع مهم تاکید دارد؛ یکی استفاده از ظرفیت هنر، هنرمندان و مفاهیم هنری در توسعه فرهنگ بیمه و دیگری اهمیت رسانه، رسانه سازی و استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای افزایش ضریب نفوذ و حتی رضایت سنجی از صنعت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، از مدتها پیش، بیمه مرکزی دو طرح فراگیر را در حوزه فرهنگ سازی بیمه اجرایی کرده است. «زنگ بیمه» که حضور بیمه گران در مدارس به منظور ارائه مفاهیم بیمه ای است و دیگری گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتب درسی را می توان از اقدامات زیربنایی در این حوزه دانست که البته در بلندمدت باید منتظر دریافت پاسخ از این سرمایه گذاری بود.

دانش آموزان گر چه به آموزش مفاهیم بیمه ای نیازمندند و در میان مدت می توان از این باغ تازه کشت شده میوه چید، اما نمی توان از آموزش بزرگسالان در این حوزه چشم پوشی کرد. به هر حال در جامعه ای که بیش از ۹۰ درصد موتورسیکلت هایش فاقد بیمه نامه اجباری شخص ثالث است، بیمه نامه آتش سوزی خریدار چندانی ندارد و بسیاری از رشته های بیمه ای اساسا ناشناخته اند، نمی توان آموزش و ارائه مفاهیم بیمه ای به زبان ساده را کنار گذاشت.

«دوربرگردون» نام برنامه ای است که با مشارکت بیمه مرکزی ساخته شده و قصد دارد با استفاده از ظرفیت های هنری در رسانه فراگیر صدا و سیما، بخش هایی از مفاهیم بیمه ای را توسعه و ترویج دهد. این برنامه که چاشنی طنز هم در خود دارد، تا حدودی توانسته با مخاطب عام ارتباط برقرار کند و نه به صورت خشک و مستقیم، بلکه به صورت غیرمستقیم و بدون چالش، بخش هایی از دانش «بیمه» را به مخاطب القا کند.

این ها را می توان به پی بردن صنعت بیمه و در راس آنها بیمه مرکزی به اهمیت استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر در ترویج «بیمه» تعبیر کرد. رئیس کل بیمه مرکزی نیز این موضوع را چندین بار به صورت مستقیم و غیرمستقیم مورد تاکید قرار داده است.

غلامرضا سلیمانی به تازگی در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه گفته است که بهره گیری از زبان هنر می تواند آحاد جامعه را با ظرفیت های صنعت بیمه بیش از پیش آشنا کند. به گفته او، طرح مباحث بیمه ای در قالب هنر یکی از برنامه های دیرینه صنعت بیمه است و اگر هنرمندان به صورت مستقیم با مولفه های بیمه ای سروکار داشته باشند، پیام های بیمه ای آسان تر به مخاطبان منتقل خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی البته ظرفیت رسانه را نیز به خوبی شناخته است. او علاوه بر این که رابطه مستقیم خود با رسانه ها را حفظ کرده، تلاش کرده است آنها را در جایگاه ناظر بر عملکرد صنعت بیمه نیز قرار دهد.

او با افتتاح «استودیوی صنعت بیمه» تاکید کرده که قصد دارد تمامی ظرفیت های رسانه ای و شیوه های ارتباطی را در خدمت توسعه صنعت بیمه قرار دهد و در این راه، ایجاد فضاهای جدید را نیز تجربه خواهد کرد، چون می خواهد روند همگانی سازی بیمه در کشور را تسریع کند.

سلیمانی همزمان که از همکاران خود خواسته تا با تقویت تعاملات رسانه ای و ارتباط تنگاتنگ با مدیران صنعت بیمه در ارتقای سطح توسعه آن مشارکت کنند، از اصحاب رسانه به عنوان نماد شفافیت و نظارت در کشور یاد کرده و گفته است که مسئولان، نمره قبولی را از مردم و اصحاب رسانه دریافت می کنند و امیدوارم صنعت بیمه نیز از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

سالهاست که بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه بیمه تاکید می شود، اما به جز در اواخر دهه ۷۰ که تیزرهای تلویزیونی «چرا هستی ناراحت، جبران میشه خسارت…» از رسانه فراگیر تلویزیون قصد داشت با بیانی متفاوت مردم را به خرید بیمه نامه دعوت کند، تقریبا اثر دیگری در این حوزه خلق نشد. اکنون اما با همکاری صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش و رسانه های تخصصی، بخش های مهمی از سند توسعه فرهنگ بیمه در حال پیاده سازی است.

این اقدام البته اگر ادامه پیدا کند، می تواند موثر باشد، اما اگر به صورت مقطعی پیاده سازی و بعد رها شود، تنها تیری در تاریکی است که ممکن است هرگز به هدف اصابت نکند.

 

* کد خبر: 13222

این را نیز بررسی کنید

تمدید قرارداد صندوق اعتباری هنر با بیمه سرمد تا ۱۴۰۰

صندوق اعتباری هنر برای تمدید قرارداد بیمه تکمیلی اعضای خود با شرکت بیمه سرمد به توافق …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *