شنبه , ۵ مهر ۱۳۹۹
خانه » ویژه » «بیمه»، کلید واژه جدید کلاهبرداری تلفنی

«بیمه»، کلید واژه جدید کلاهبرداری تلفنی

«مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید» هشداری است که چندین بار از سوی بیمه مرکزی اعلام شده است. با این حال گویا عده ای سودجو همچنان با استفاده از نام و اعتبار بیمه مرکزی به فریب مردم ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، این روزها «مهندسی اجتماعی» کلاهبرداران در دو حوزه شدت گرفته است؛ یکی اعلام برنده شدن در مسابقات که با درخواست مشخصات کارت بانکی ادامه می یابد و دیگری پایان یافتن مهلت قراردادهای بیمه ای که به واریز مستقیم وجه منجر می شود.

فرد کلاهبردار تنها به وسیله یک شماره تلفن، همه اقداماتش را انجام می دهد. کاری کم هزینه و البته پر درآمد!

در این که شماره تلفن کلاهبرداران قابل ردیابی است و می توان تماس گیرنده و حتی مالک خط تلفن را هم شناسایی کرد احتمالا شکی نیست، اما واقعیت این است که عموم مردم نیز باید در مقابل چنین تماس هایی هوشیار باشند.

کلاهبرداران از انواع روش های مسالمت آمیز، اخطار دهنده و حتی ناسزاگویی برای ترغیب طعمه های خود به واریز وجه استفاده می کنند. آنچه در ادامه می خوانید، پیام های مردمی است که کلاهبرداران تلفنی با آنها مطرح کرده اند:

 

  • با من هم امروز خانمی تماس گرفت و بسیار طلبکارانه و حق به جانب صحبت می کرد. می گفت بیمه تکمیلی سهمیه دولتی است. اگر نمی خواهید، به یک نیازمند بدهیم! هر چی می گفتم باید بررسی کنم، فریاد می کشید و می پرسید سهمیه دولتی را می خواهید بررسی کنید؟ من با ۱۱۰ تماس گرفتم و اطلاع دادم.

 

  •  امروز با من هم تماس گرفتند و گفتند بیمه رفاهه! اگه بیمه تامین اجتماعی دارید، به عنوان بیمه تکمیلی حساب می شود.

 

  • با بنده هم امروز تماس گرفتند و با لحن طلبکارانه میگفتند چرا تا حالا پیگیری نکردید. ما زیر نظر وزارت صمت هستیم. می گفتند این بیمه برای خانواده رایگان است و برای خودتان باید مبلغ ۳۶۰ هزار تومان پرداخت کنید. وقتی گفتم من اصلا بیمه تکمیلی نمیخواهم، با لحن خوبی برخورد نکردند. ای کاش قوه قضائیه پیگیری کند و جلوی این کلاهبرداری ها را بگیرد.

 

  • در این مورد با من هم تماس گرفته شد. متاسفانه گویا پلیس هم برای پیگیری این موارد هم دستش بسته است، چون وقتی من با ۱۱۰ تماس گرفتم، گفتند ما این شماره را در یک ماه پیگیری می کنیم، اگر شکایت از یک تعداد مشخص بیشتر شود، پرونده را به جریان می اندازیم. به همین علت این مشکل هی چوقت پیگیری نخواهد شد، چون شماره های کلاهبرداران هر ماه عوض می شود.

 

  • با من تماس گرفتند. آدرس گرفتن که بیان در خونه، ۳۵۰ تومان کارت بکشم براشون! خیلی هم اصرار داشتن بگن سهمیه بیمه تکمیلی یارانه ای دولتیه.

 

  • امروز با عنوان بازرسی کل بیمه سلامت تماس گرفته شد و همون جریان تکراری. قرار شد ۳۵۰ هزار تومان هم نقدا پرداخت کنم و رسید بگیرم. من چون شنیده بودم کلاهبرداری است، از پیکشون چند تا سوال برسیدم. نتونست جواب بده و فرار کرد. واقعا کاسبی خوبیه!

 

بیمه مرکزی به مردم توصیه کرده است که در چنین مواردی ضمن بی اعتنایی به تماس تلفنی، موارد کلاهبرداری را از طریق شماره ۲۳۴۲ به کارشناسان این نهاد اطلاع دهند.

* کد خبر: 13122

این را نیز بررسی کنید

تمدید قرارداد صندوق اعتباری هنر با بیمه سرمد تا ۱۴۰۰

صندوق اعتباری هنر برای تمدید قرارداد بیمه تکمیلی اعضای خود با شرکت بیمه سرمد به توافق …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *