یکشنبه , ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
خانه » ویژه » بیمه نامه شخص ثالث حتی برای خریداران خودروهای صفر کیلومتر هم «پیامک» نشد!

بیمه نامه شخص ثالث حتی برای خریداران خودروهای صفر کیلومتر هم «پیامک» نشد!

خریداران خودروهای صفر کیلومتر همچنان بیمه نامه شخص ثالث را به صورت کاغذی دریافت می کنند، در حالی که قرار بود حتی تمدید کنندگان بیمه نامه شخص ثالث نیز آن را به صورت غیرکاغذی دریافت کنند!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، در حالی که مدتهاست برای بیمه نامه های شخص ثالث کد یکتا تخصیص داده شده و با تاکیدها بیمه مرکزی، بیمه نامه های کاغذی شخص ثالث نیز موضوعیت خود را از دست داده اند، انتظار این بود که در روزهای اوج گیری مجدد بیماری کرونا، بیمه نامه های کاغذی دیگر محلی از اعراب نداشته باشند.

با این حال این روزها کسانی که خودرهای صفر کیلومتر خود را دریافت می کنند، همچنان مدتها منتظر دریافت بیمه نامه کاغذی می مانند. این موضوع از آنجا محل تعجب است که بیمه نامه شخص ثالث پیش از خروج خودرو از محل کارخانه صادر شده و طبیعتا اطلاعات آن موجود است.

از این رو شرکت بیمه گر می تواند همزمان با صدور بیمه نامه خودرو، مشخصات بیمه نامه و کد یکتا را برای خریدار خودرو پیامک کند. با این روش، مالک خودرو پس از دریافت کد یکتا، بلافاصله می تواند بدون نگرانی از دریافت نکردن فیزیک بیمه نامه، از خودرو استفاده کند.

یکی از انتقاداتی که خریداران خودروهای صفر کیلومتر همواره مطرح کرده اند این بوده که با وجود دریافت خودرو، امکان استفاده از آن را تا مدتها نداشته اند، آن هم تنها به این دلیل که بیمه نامه شخص ثالث به دستشان نمی رسیده است.

خبرنگار ما این مشکل را با سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی مطرح کرد. پاسخ این بود که قاعدتا نباید برای خودروهای صفر کیلومتر بیمه نامه شخص ثالث کاغذی ارائه شود، اما چرایی ادامه این شرایط را باید با شرکت بیمه گر طرف قرارداد با خودروساز مطرح کنید.

در تماس با مرکز پاسخگویی سایپا، موضوع پیگیری شد. پاسخ این بود که از زمان فاکتور شدن خودروی صفر کیلومتر تا زمان ارسال بیمه نامه شخص ثالث، دست کم دو هفته زمان لازم است و تاکید شد که بیمه نامه همچنان به صورت کاغذی صادر می شود. پاسخگو همچنین اعلام کرد که مشخص نیست بیمه نامه توسط چه شرکت بیمه ای صادر شده است!

یکی دیگر از خریداران خودروی صفر کیلومتر از شرکت خودروسازی سایپا نیز به خبرنگار ما گفت با وجود این که خودروی خود را در تاریخ ۲۸ خرداد ماه تحویل گرفته است، اما با گذشت ۲۰ روز همچنان از بیمه نامه شخص ثالث خبری نیست.

یکی دیگر از ابعاد مورد توجه در تاخیر تحویل بیمه نامه شخص ثالث به دارندگان خودروهای صفرکیلومتر آن است که در فاصله زمانی پیش آمده، گرچه خریدار خودرو حق بیمه را پرداخت کرده، اما عملا ریسکی ایجاد نمی کند. به عبارت دیگر، شرکت بیمه گر برای دوره ای حداقل دو هفته ای، بدون این که تعهدی در قبال پرداخت خسارت داشته باشد، حق بیمه دریافت کرده است!

* کد خبر: 12932

این را نیز بررسی کنید

اختصاصی/ ۱۷ کارگزار برخط قانونی از سوی بیمه مرکزی مشخص شدند

اسامی ۱۷ کارگزار رسمی برخط دارای مجوز یا در حال طی مراحل دریافت مجوز از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *