پنج شنبه , ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
خانه » بیمه » ورود بیمه سینا به باشگاه ۳ درصدی های صنعت بیمه

ورود بیمه سینا به باشگاه ۳ درصدی های صنعت بیمه

گزارش‌های آماری نشان می دهد شرکت بیمه سینا که رسیدن به سهم ۳ درصدی بازار را در افق سال ۱۴۰۱ خود گنجانده بود، خیلی زودتر از موعد، این هدف را محقق کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، اطلاعات صنعت بیمه کشور نشان می دهد بیش از ۷۵ درصد پرتفوی بازار بیمه توسط هشت شرکت تولید می شود. این ها همان شرکت هایی هستند که سهم بازارشان بیش از سه درصد است.

اعضای «باشگاه سه درصدی ها» از دیرباز نقش مهمی در هدایت بازار دارند و همواره سایر شرکت ها از روند حرکت اعضای این باشگاه پیروی می کنند.

شرکت بیمه سینا طبق برنامه استراتژیک خود مقرر کرده بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ به سهم ۳ درصدی از بازار بیمه کشور برسد؛ این در حالی است که تا پایان سال گذشته، سهم این شرکت با رشد ۰٫۸ درصدی به ۲٫۵ درصد بازار افزایش یافت.

تسویه زیان انباشه و افزایش حق بیمه تولیدی با استفاده از روش های فروش غیرحضوری و الکترونیکی، توانسته سهم بازار این شرکت را به خوبی توسعه دهد.

رشد بیش از ۶۰ درصدی فروش این شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ با رعایت اصول مدیریت ریسک، کاهش سهم بیمه‌های ثالث و درمان و رشد فروش بیمه‌های عمر اتفاق افتاد.

البته روند رشد فروش این بیمه‌گر در سال جاری نیز ادامه پیدا کرده است، به طوری که با وجود شیوع بیماری کرونا و چالش های ایجاد شده در پی آن، بیمه سینا در ابتدای سال رشد ۴۵ درصدی فروش را تجربه کرده است.

اصلاح ساختار سازمانی، توسعه بازار و برخورد قاطعانه با متخلفین از دیگر دلایل رشد فروش سینا در این مدت بوده است.

همچنین توسعه شبکه نمایندگان، افزایش تعداد شعب و ایجاد کانال های نوین فروش مانند همراه بیمه سینا، در کنار سایر موارد اشاره شده موجب شد تا بیمه سینا زودتر از موعد تعیین شده در سند استراتژیک، سهم بازارش را افزایش دهد.

* کد خبر: 12891

این را نیز بررسی کنید

بیمه تعاون مطالباتش از سایپا را نقدی وصول کرد

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون اعلام کرد که این شرکت همه مطالباتش از سایپا را به …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *