جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همه بیمه نامه های کاغذی را حذف کنید

بیمه مرکزی به تازگی بخشی از این سوال قدیمی که «به چه کار می آید؟» را پاسخ داده و اعلام کرده که زمینه صد درصدی برای حذف فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، در حالی که تا مدتی پیش، برای صدور بیمه نامه شخص ثالث به نسخه قدیمی آن نیاز بود، پلیس از رانندگان نسخه فیزیکی بیمه نامه را مطالبه می کرد و حتی برای کسانی که بیمه نامه خود را گم کرده بودند، هنگام صدور بیمه نامه جدید «جریمه» در نظر گرفته می شد، اکنون نسخه فیزیکی این بیمه نامه حذف شده است.

بسیاری از بیمه گزاران همواره می پرسیدند وقتی تعهد ما به شرکت بیمه پابرجاست و همه مشخصات مورد بیمه، بیمه شده و بیمه گزار در سامانه های شرکت های بیمه ثبت است، وجود نسخه فیزیکی بیمه نامه به چه کار می آید؟

تصور کنید کسی برای خانه خود بیمه نامه آتش سوزی خریده و در اثر وقوع حادثه آتش سوزی یا زلزله، اصل بیمه نامه از بین رفته است. چنین فردی چطور می تواند بیمه نامه را برای دریافت خسارت ارائه کند؟ همین شرایط را درباره کسی که بیمه نامه شخص ثالث خود را در کیف شخصی اش نگهداری می کرده و حالا کیفش سرقت شده است تصور کنید.

آن طور که بیمه مرکزی اعلام کرده است، حذف نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث برای صرفه‌جویی در مصرف بی‌رویه کاغذ، کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مراجعه حضور بیمه‌گزاران اجرا خواهد شد.

با حذف کوپن ها، اکنون نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث یک کاغذ کوچک است. طبیعی است برای همه بیمه گزاران این سوال مطرح شود که وقتی بیمه نامه شخص ثالث با هدف صرفه جویی در مصرف کاغذ حذف می شود، چرا بیمه نامه ۴ صفحه ای بدنه اتومبیل یا ۵ صفحه ای آتش سوزی مسکونی نباید حذف شود؟

اکنون که شرایط حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث فراهم شده است، بهتر است صنعت بیمه یک بار برای همیشه مشکل صدور بیمه نامه کاغذی را برطرف کرده و دریافت نسخه فیزیکی بیمه نامه را کاملا اختیاری کند. با این روش علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در مصرف کاغذ، بیمه الکترونیکی نیز مانند آنچه در بانکداری الکترونیکی رخ داد، به وقوع خواهد پیوست.

 

کد خبر: 12756

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *