جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با بیمه یا بدون بیمه؛ مصرف دخانیات را ترک کنید!

دخانیات، قرن هاست که سلامتی انسان ها را تهدید می کند. سیگار و قلیان و یا دخانیات نسل جدید، نه تنها حجم قابل توجهی از منابع در دست مردم را «دود» می کند، بلکه سلامتی آنها را نیز به خطر می اندازد و تعداد زیادی از انسان ها را نیز به کام مرگ می کشاند.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان و به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، گفته می شود در کشور ما سالانه بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد نخ سیگار مصرف می‌شود و می توان بر این عدد، سایر مواد دخانی را هم افزود.

آنچه در این میان مهم است، آن است که مصرف کنندگان دخانیات، سلامتی خود را به بهایی ارزان معامله می کنند، در حالی که عموما برگشتن به دوره سلامتی پیش از مصرف دخانیات بسیار هزینه بر است. در چنین شرایطی، بهترین و اثرگذارترین روش، ترک مصرف دخانیات است. از همین رو در تقویم جهانی مصادف با ۱۰ خرداد به عنوان «روز بدون دخانیات» نامگذاری شده است.

با این حال هستند بسیاری افراد که به موضوع ترک مصرف دخانیات بی توجهی می کنند و در نتیجه با بیماری های متعدد مواجه می شوند.

انواع بیماری های ریوی، پوستی، گوارشی، سرطان و … را می توان در مصرف کنندگان دخانیات سراغ گرفت. این گونه است که آنها به درمان نیاز پیدا می کنند؛ درمان هایی که اغلب هزینه بر هستند و تامین این هزینه ها نیز گاه بسیار دشوار می شود.

شرکت های بیمه با فروش بیمه نامه درمان تکمیلی، بسیاری از این بیماری های را پوشش می دهند. گرچه توصیه اول و اکید به همه مصرف کنندگان مواد دخانی، ترک مصرف است، اما به عنوان راهکاری برای پوشش هزینه های درمان احتمالی، خرید بیمه نامه درمان تکمیلی پیشنهاد می شود.

این بیمه نامه با حق بیمه کم، بخش قابل توجهی از هزینه های درمان بستری یا سرپایی را تامین می کند و می تواند یاری گر بیمه شدگان در مواقع بیماری باشد.

 

کد خبر: 12733

این را نیز بررسی کنید

 بیمه ملت، رو به سوی آینده‌ای روشن در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بیمه ملت، در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و عید نوروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *