دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۳۹۹
خانه » ویژه » طراح «بیمه کرونا» به ابهامات آن پاسخ گفت

طراح «بیمه کرونا» به ابهامات آن پاسخ گفت

طراح «بیمه کرونا» ارائه این طرح را یک واکنش سریع و به موقع نسبت به بیماری فراگیر شایع شده در کشور دانست و به ابهامات آن از جمله علل نامگذاری یک طرح بیمه عمر زمانی به نام «کرونا»، میزان استقبال کم مردم از آن و تبلیغات نامناسبش پاسخ گفت.

«ابراهیم نصیری» مدیرعامل شرکت ایمن‌همراه ویستا که طرح این بیمه نامه را به شرکت های بیمه ارائه کرده و شرکت بیمه خاورمیانه آن را پذیرفته است، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان با بیان این که در مدت زمان کوتاهی از اعلام شیوع کرونا، این بیمه نامه طراحی و مجوزهای مربوط به آن دریافت شد، ادامه داد: در هفته نخست فروردین ماه سال جاری، این بیمه نامه به فروش گذاشته شد و این سریعترین واکنش منطقی از سوی صنعت بیمه برای پوشش ریسک «کرونا» بود.

وی با اشاره به این که این اقدام نشان داد صنعت بیمه همیشه هم «دنباله رو» نیست و می تواند «پیشاهنگ» ارائه خدمات نوین باشد، اظهار کرد: «بیمه کرونا» گرچه یک بیمه عمر زمانی است، اما ساختار آن کاملا متناسب با بیماری کرونا تهیه شده، به طوری که دست کم ۱۴ روز دوره انتظار دارد و به بیماری های زمینه ای بیمه گزار نیز توجه دارد و از این رو نام «بیمه کرونا» برای آن در نظر گرفته شد.

نصیری به شایعات موجود پیرامون کرونا، میزان کشندگی آن، دامنه تاثیر آن بر افراد در سنین مختلف، از بین رفتن آن در کوتاه مدت یا ادامه دار بودن بیماری به عنوان پارامترهای موثر بر ذهنیت مردم درباره آن اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع بیماری تا کنون آن قدر اطلاعات متناقض از سوی مقام های مسئول و غیرمسئول و در فضای مجازی منتشر شده که مخاطب نمی تواند درباره چگونگی مواجهه با بیماری تصمیم گیری کند.

به گفته وی، یکی از دلایل ناکام ماندن «بیمه کرونا» در مرحله فروش، ناتوانی مردم در تصمیم گیری نسبت به احتمال ابتلا یا میزان موفقیت درمان آن بوده است.

نصیری گفت: وزارت بهداشت اعلام کرد که درمان بیماران کرونایی رایگان است، اما بعدها مشخص شد این اقدام فقط در بیمارستان های دولتی انجام می شود و طبیعتا فرد مبتلا نمی تواند برای درمان خود منتظر خالی شدن تخت در یک بیمارستان دولتی بماند، در حالی که «بیمه کرونا» هزینه های درمان در بیمارستان های خصوصی را هم پوشش می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تبلیغات کافی برای فروش این بیمه نامه انجام نشد، خاطرنشان کرد: ابتدا درباره دامنه آثار این بیماری هیچ اطلاعاتی وجود نداشت، چرا که یک پدیده کاملا جدید بود، اما بعدها شایعاتی در این باره به وجود آمد و به عنوان مثال گفته شد تعداد کشته های این بیماری می تواند میلیون ها نفر باشد؛ طبیعتا چنین پیام هایی، بیمه گر را در تبلیغات این بیمه نامه محتاط می کند، چرا که در صورت تحقق این موضوع، نه تنها شرکت بیمه، بلکه بیمه گر اتکایی آن هم ورشکسته خواهد شد.

طراح بیمه کرونا با اشاره به این که «شواهد آماری نشان می دهد تعداد فوتی های ناشی از بیماری کرونا از تعداد فوتی ها، نقص عضوها و خسارات بیمه شخص ثالث در یک سال بیشتر نیست»، ادامه داد: بیمه گر خود را برای چنین شرایطی آماده کرد، اما وقتی مقام های رسمی هم درباره این ریسک اتفاق نظر ندارند، به طوری که یک بار گفته می شود موج دوم کرونا در راه است، اما بعد از آن همه مراکز پرجمعیت بازگشایی شده و عملا از بین رفتن کرونا القا می شود، بیمه گر نمی تواند درباره ادامه کار خود به درستی تصمیم گیری کند.

به گفته او، این پیام که «جوان ۳۵ ساله در اثر کرونا فوت کرده و یک پیرزن ۹۵ ساله آن را شکست داده است»، به مردم این گونه القا می کند که این بیماری کاملا غیرقابل مدیریت و غیرقابل پیش بینی است و بنابراین هزینه کردن برای درمان آن و یا خرید بیمه نامه ای با پوشش کرونا نمی تواند منطقی باشد.

نصیری ارائه طرح بیمه کرونا فارغ از میزان فروش یا استقبال مشتریان از آن را یک اقدام درست در زمان درست خواند و گفت: این که ما بلافاصله با ایجاد یک ریسک جدید، بیمه نامه متناسب با آن را طراحی و ارائه کرده ایم، نشان می دهد که صنعت بیمه کشور ظرفیت نامحدودی دارد و می تواند از آن به خوبی استفاده کند، در حالی که چنین تحولی باید در حوزه سایر بیمه نامه ها مانند بیمه شخص ثالث و آتش سوزی و مسئولیت نیز رخ بدهد.

 

بیمه زندگی خاورمیانه و بی اخلاقی در «بیمه کرونا»؟!

* کد خبر: 12715

این را نیز بررسی کنید

بیمه شخص ثالث، موتورسیکلت سواران متخلف و لزوم محرومیت از حقوق اجتماعی

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان از علی طیب نیا وزیر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *