جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بانک ملی ایران افزایش سرمایه می دهد

ناصر شاهباز عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به تازگی از افزایش سرمایه این بانک در آینده نزدیک خبر داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، در حالی که آخرین مرحله افزایش سرمایه بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۶ ثبت شده است، این بانک قصد دارد بار دیگر سرمایه خود را افزایش دهد.

بر حسب اساسنامه، بانک ملی ایران به صورت یک شرکت سهامی دارای شخصیت حقوقی در حالی که فقط ۸ میلیون ریال سرمایه اولیه آن پرداخت شده بود کارش را آغاز کرد. در سال ۱۳۱۴ سرمایه بانک به ۳۰۰ میلیون ریال و در سال ۱۳۳۱ به دو میلیارد ریال افزایش یافت.

بانک ملی ایران پس از انقلاب نیز در چند مقطع شاهد افزایش سرمایه بوده است. به عنوان مثال در سال ۱۳۸۴، سرمایه آن از دو هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت. در آن زمان ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت بود.

اوایل دهه ۹۰ نیز سرمایه بانک ملی ایران به ۹۹ هزار و ۶۵ میلیارد ریال افزایش یافت که فقط ۹۰۰ میلیارد ریال آن از محل افزایش سرمایه نقدی و مابقی از محل تجدید ارزیابی عرصه ساختمان‌های بانک بود.

بار دیگر سرمایه این بانک در سال ۱۳۹۶ طی دو مرحله فروردین ماه به مبلغ ۸۸ هزار میلیارد ریال و سپس به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مهر ماه و حسب مصوب مجمع عمومی فوق العاده افزایش یافت.

با توجه به افزایش سرمایه بانک در سنوات قبل، اکنون سرمایه بانک ملی ایران به ۱۹۸ هزار و ۵۶۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال رسیده است.

با این افزایش سرمایه، نسبت کفایت سرمایه بانک ملی ایران بهبود می یابد و این اقدام به افزایش توانایی بانک در پاسخگویی به مشتریان و ارتقای جایگاه و اعتبار آن در بازارهای پولی و مالی بین الملل منجر خواهد شد.

کد خبر: 12707

این را نیز بررسی کنید

سککوک بر تامین مالی بخش خصوصی و تعاونی بیشتر تمرکز کند

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر تأمین مالی صحیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *